چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
چراغ ۷۰ واحد معدنی در همدان روشن شد
08 فروردین 1400 - 15:48
شناسه : 9390
استاندار همدان: استاندار همدان گفت: در سالی که گذشت ۷۰ واحد معدنی غیرفعال به چرخه تولید بازگشت و با جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی چند واحد جدید احداث شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیدسعید شاهرخی استاندار همدان، اظهار داشت: بی‌تردید بازگشت معادن راکد در افزایش اشتغال و تولید این منطقه بسیار اثرگذار است و روند بازآفرینی و تقویت معادن غیرفعال با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: رییس جمهوری درباره توسعه و بهره‌برداری معادن تاکید فراوان دارد و این موضوع همچنان در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

استاندار همدان با اشاره به اشتغال دو هزار و ۴۰۰ نفر در بخش معدن استان همدان، گفت: طبق آمارهای موجود، طی سال گذشته ۱۰۲ نفر در واحدهای جدید معدنی این استان مشغول به کار شدند. همچنین بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه برای احداث واحدهای صنعتی و معدنی توسط بخش خصوصی در استان سرمایه‌گذاری شد که بخشی از آن به ثمر نشست و مابقی طرح‌ها در حال احداث است.

شاهرخی عنوان کرد: در حوزه فراوری سنگ‌های معدنی پروژه‌های مهمی در حال اجرا بوده که در ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی استان همدان بسیار اثرگذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ۲۸۰ معدن استان، سنگ‌های متنوعی استخراج می‌شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که زیبنده این منطقه نبود.

بر اساس گزارشات منتشر شده، از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور، ۳۰ نوع ماده معدنی در معادن همدان استخراج و فراوری می‌شود. در مجموع همدان حدود دو میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را دارا است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.