شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024 ساعت ×
تولید انحصاری پوشش ضدسایش و خوردگی قالب‌های مسی صنعت فولاد
17 فروردین 1400 - 12:06
شناسه : 9890
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پوشش‌های سرامیکی دمای بالا به‌ روش ترمال اسپری شده که می‌تواند برای شرکت‌های فولادی ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا سلطانی مدیرعامل شرکت پارس پلاسما پوشش، اظهار داشت: در سیستم پوشش ترمال، اسپری پودر مواد مذاب با سرعت بالا روی سطح قطعات پاشیده می‌شود. یکی از مزیات پورد مواد مذاب، ایجاد مقاومت قطعات در مقابل اکسیداسیون و خوردگی است.

وی افزود: شرکت پارس پلاسما پوشش، تنها تولیدکننده این محصول برای شرکت‌های بزرگ فولادی است. این پوشش نسبت به سایش و خوردگی، برای قالب‌های مسی شرکت‌های فولادی نیز کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت پارس پلاسما پوشش، گفت: هدف ما، ارائه خدمات مناسب به صنایع در مواردی همچون خوردگی در دمای بالا، سایش در شرایط سخت و نیز پوشش‌های سرامیکی برای حفاظت در دماهای بسیار بالا و یا عایق‌سازی الکتریکی قطعات توسط این پوشش‌های سرامیکی است.

سلطانی بیان کرد: این پوشش برای صنایعی مانند نفت، پتروشیمی، پالایش و توربین‌های گازی نیز کاربرد دارد. بنابراین طیف وسیعی از صنایع می‌توانند از آن برای بالا بردن عمر قطعات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به واردات این محصول، اذعان داشت: شرکت پارس پلاسما پوشش، توانست با یک شرکت فولادی برای محافظت از قالب‌های خود که اکثر آن‌ها وارداتی هستند، همکاری کند و عمر قالب آن‌ها را تا سه برابر افزایش دهد. بنابراین چنین محصولی برای شرکت‌های فولادساز، ارزش‌افزوده بالایی ایجاد می‌کند. اما متاسفانه همچنان بخش قابل توجهی از این محصول به کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارس پلاسما پوشش، در خصوص میزان ظرفیت تولید شرکت، عنوان کرد: اگر بخواهیم وزن پوشش قطعات مختلف در سال را به عنوان ظرفیت تولید شرکت محاسبه کنیم، سالانه بین پنج تا ۱۰ تن از این مواد را بر سطح قطعات می‌پاشیم.

سلطانی در پایان با اشاره به برنامه‌های آینده شرکت برای ورود به عرصه تولید قطعات فولادی، گفت: شرکت پارس پلاسما پوشش، تصمیم گرفته‌ است که در تولید و افزایش کارایی قطعات مورد نیاز صنعت فولاد ورود پیدا کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.