شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
کاهش وابستگی کره‌جنوبی به واردات مواد معدنی حیاتی تا سال ۲۰۳۰
09 دی 1402 - 17:18
شناسه : 36499
کره‌جنوبی قصد دارد برای جلوگیری از اختلالات احتمالی زنجیره تامین، وابستگی خود به کشورهایی مانند چین به منظور تامین مواد اولیه از جمله مواد معدنی حیاتی مانند گرافیت و عناصر نادر خاکی را کاهش دهد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، وابستگی خود به کشورهای تامین‌کننده مواد اولیه را برای حدود ۱۸۵ قلم ماده معدنی از ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۲، به کمتر از ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد. نیمه‌هادی‌ها، باتری‌های بازیافتی و ۲۹ فلز آهنی و غیرآهنی، از جمله مواردی هستند که وابستگی به واردات آن‌ها از دیگر کشورها کاهش خواهد یافت.

بانگ مون کیو وزیر، صنعت کره‌جنوبی در روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ هنگام بازدید از واحد فرآوری «Future M» متعلق به شرکت «Posco» واقع در منطقه سجونگ سیتی که تنها مرکز تولید این کشور است و گرافیت طبیعی به‌کاررفته در تولید آند باتری را فرآوری می‌کند، اظهار داشت: این اقدام به کره‌جنوبی در تقویت زنجیره تامین صنعتی پایدار مواد اولیه معدنی کمک خواهد کرد.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی این وزارتخانه، کره‌جنوبی ۹۴ درصد از گرافیت طبیعی خود را از چین وارد می‌کند. بر اساس اطلاعات رسمی گمرک کره‌جنوبی، ۸۶ درصد از آهنرباهای دائمی تولید شده از عناصر نادر خاکی و ۹۷ درصد از مواد واسطه مورد استفاده در تولید باتری‌های سه‌گانه در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی از چین به این کشور وارد شده است.

این کشور قصد دارد تاسیسات تولید خود برای مواد واسطه مورد نیاز در تولید باتری‌‎های نیکل کبالت منگنز (NCM) را راه‌اندازی کند؛ بر همین اساس به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و شرکت های محلی را ترغیب می‌کند تا تاسیسات تولید مواد اولیه خود در خارج از کره‌جنوبی را به داخل این کشور منتقل کنند.

در همین راستا پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸، در کره‌جنوبی حدود ۳۳۲ هزار تن مواد واسطه مورد نیاز برای تولید باتری‌‎های نیکل کبالت منگنز تولید شود. از این رو شرکت «LG Chem» ساخت تاسیسات تولید مواد واسطه باتری‌های نیکل کبالت منگنز به ارزش ۹۰۹ میلیون دلار را در مجتمع صنعتی «Saemageum» در جنوب غربی شهر سئول به زودی آغاز خواهد کرد.

کره‌جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۳۱ به عنوان بخشی از بسته حمایتی صنعت مواد اولیه حیاتی به‌کاررفته در تولید باتری داخلی به ارزش ۲۹ میلیارد دلار، حجم ذخایر لیتیوم و کبالت خود را به انداز مصرف ۱۰۰ روز افزایش دهد.

از این کمک‌ هزینه تخصیص یافته به منظور سرمایه‌گذاری در تاسیسات تولیدی مواد اولیه حیاتی در آمریکای شمالی استفاده خواهد شد تا شرکت‌ها بتوانند از مزایای در نظر گرفته شده تحت قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا بهره‌مند شوند.

به علاوه این کشور در نظر دارد مقررات پیشگیری از خطر را برای بازیافت، ذخیره و حمل‌و‌نقل باتری‌های مستهلک شده در کره‌جنوبی وضع کند؛ با این حال تخمین زده می‌شود که اگر تمام باتری‌های مستهلک شده در این کشور بازیافت شوند، می‌توان مواد اولیه معدنی کافی برای تولید باتری ۱۷۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی در سال را تامین کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.