دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت ×
پیشنهاد جدید اروپا برای تضعیف‌ بیشتر روسیه
18 فروردین 1401 - 9:01
شناسه : 26283
اروپا در نظر دارد با دور جدید تحریم‌ها که شامل ممنوعیت واردات زغال‌سنگ است، اقتصاد روسیه را بیش از پیش تضعیف کند و این در حالی است که این منطقه همچنین در حال کار بر روی تحریم‌هایی است که در آینده نفت روسیه را هدف قرار خواهد داد.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

 به گزارش اخبارفلزات، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا دور جدید تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کند که شامل ممنوعیت واردات زغال‌سنگ است و این عمل اقتصاد روسیه را بیش از پیش، تضعیف خواهد کرد که روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا اعلام شد که این پیشنهاد به تایید تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیاز دارد. این اتحادیه پیش از این، چهار دور تحریم را با هدف مجازات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و دولت وی به دلیل دستور حمله به اوکراین اعمال کرده است. هم‌اکنون دور پنجم به دنبال افشاگری‌های اخیر از جنایات دولت پوتین در اوکراین برگزار می‌شود.

فون در لاین در بیانیه‌ای اظهار داشت: واردات زغال‌سنگ از روسیه را به ارزش چهار میلیارد یورو (۴.۴ میلیارد دلار) در سال ممنوع خواهیم کرد. در صورت تصویب، ممنوعیت زغال‌سنگ اولین تحریم هماهنگ شده اتحادیه اروپا بر صادرات عظیم انرژی خواهد بود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و سالانه صدها میلیارد دلار درآمد برای روسیه ایجاد می‌کند.

رهبران اتحادیه اروپا تاکنون نتوانستند در مورد هدف قرار دادن انرژی روسیه به دلیل خطراتی که برای اقتصاد منطقه در زمان افزایش قیمت گاز طبیعی و سوخت ایجاد می‌کند، به توافق برسند، اما به نظر می‌رسد این هفته وضعیت دست‌خوش تغییرات شده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه، گفت: از ممنوعیت کامل واردات نفت و زغال‌سنگ روسیه حمایت خواهیم کرد. همچنین آلمان نیز اعلام کرد که قصد دارد تا از ممنوعیت زغال‌سنگ حمایت کند.

گفتنی است که روسیه در سال ۲۰۲۰ پس از استرالیا و اندونزی سومین صادرکننده بزرگ زغال‌سنگ در جهان بود. علاوه‌براین این کشور بزرگ‌ترین صادرکننده زغال‌سنگ حرارتی به اتحادیه اروپا، پیش از چین و کره جنوبی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.