چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
افزایش ظرفیت تولید فولادشادگان با اجرای طرح توسعه
09 خرداد 1400 - 15:49
شناسه : 13103
مدیرعامل شرکت فولاد شادگان خبر داد؛ مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: با اجرای طرح توسعه کارخانه فولاد شادگان ظرفیت تولید این شرکت از ۸۰۰ هزار تن فعلی به چهار میلیون تن خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین تقی‌کهزاد مدیرعامل شرکت فولاد شادگان، اظهار داشت: طرح فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی مهم کشور است که مطالعات جامع آن در سال ۱۳۸۲ به عنوان پیش نیاز برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست بزرگ‌ترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شادگان با فناوری ایرانی و روش احیای مستقیم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ وارد مدار تولید شد، افزود: بخش فولادسازی این شرکت در حال اجرا است و با عقد قرارداد فاز دوم آن از ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید فعلی به یک هزار و ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان، گفت: در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده در آینده با اجرا و وارد شدن فاز دوم به مدار تولید و اجرایی شدن طرح‌های توسعه ظرفیت تولید کارخانه فولاد شادگان به چهار میلیون تن در سال خواهد رسید.

نقش پررنگ فولادشادگان در اشتغال‌زایی

امید صبری‌پور سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این خصوص، بیان کرد: شرکت فولاد شادگان سهم عمده‌ای در پویایی و رونق اقتصادی منطقه دارد ضمن اینکه نقش بسیار پررنگی در ایجاد اشتغال شهرستان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات گسترده در مدیریت این شرکت انتظار می‌رود به اشتغال‌زایی نیروهای بومی بیشتر توجه شود تا در این حوزه به پویایی برسیم.

سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به شعار سال، گفت: بر این اساس توسعه شرکت فولاد شادگان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد که در این راستا موانع توسعه شرکت شناسایی و در رفع آن‌ها تلاش خواهد شد.

صبری‌پور با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد شادگان، بیان کرد: همان گونه که آلایندگی‌ فولاد برای مردم شهرستان شادگان است فرصت‌های شغلی نیز باید همزمان با توسعه این صنعت برای شهروندان شادگانی به وجود آید.

وی با تاکید بر جذب نیروی بومی در شرکت فولاد این شهرستان، یادآور شد: جذب نیروی بومی در واحدهای تولیدی، فولاد و سازمان‌های شادگان به عنوان مطالبه‌ مردم از سوی کارفرمایان، صاحبان صنایع و ادارات باید در اولویت قرار گیرد.

این مجتمع شامل دو بخش اصلی احیا و فولادسازی است که در بخش احیای مستقیم در سال هشت هزار تن آهن‌اسفنجی تولید و در بخش فولادسازی نیز یک میلیون تن شمش فولادی در سال به روش ریخته‌گری مداوم تولید می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.