شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
طرح ذوب سونگون در اردیبهشت‌ ماه کلید می‌خورد
23 فروردین 1400 - 16:30
شناسه : 10308
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از بازگشایی پاکت‌های مناقصه طرح کاتد آذربایجان که شامل چهار پروژه ذوب، پالایشگاه، اسید و اکسیژن است در اوایل اردیبهشت ‌ماه سال جاری خبر داد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اتمام انتظار مردم آذربایجان برای شروع عملیات اجرایی این مگاپروژه، اظهار داشت: این طرح ظرف سه سال آینده باید به بهره‌برداری برسد. در حال حاضر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخیره جدید در مس سونگون شناسایی شده است، در حالی که عملیات اکتشافی در داخل فنس هنوز ادامه دارد.

وی افزود: خبرهای امیدوارکننده از افزایش این آمار با توجه به استفاده از تجهیزات جدید و به‌روز در کنار افزایش میزان عمق زمین مورد مطالعه وجود دارد که با تکمیل مطالعات کافی، اطلاع‌رسانی خواهد شد. این ارقام نشان از ضرورت ایجاد فاز ۴ تغلیظ در مس سونگون بوده و این امر به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به رشد و جابجایی رکوردهای این شرکت در سال ۱۳۹۹، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران با تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد مس و فروش دو میلیون و ۷۲۴ هزار تن از آن، رکورد تاریخ این شرکت را ثبت کرد. در زمینه صادرات نیز با ۱۲۲ هزار تن، تولید کنسانتره مس با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، افزایش ۱۶٫۵ درصدی تولید آند، رشد ۵٫۵ درصدی لجن آندی را شاهد بوده‌ایم که نشان از رشد بی‌سابقه شرکت ملی صنایع مس ایران و شتاب در حرکت این شرکت به سمت افق ترسیمی و اهداف تعالی آن دارد.

سعدمحمدی با اشاره به جایگاه ایران در رتبه هفتم ذخایر مس جهان، بیان کرد: در سال جهش تولید با شناسایی یک میلیارد تن ذخیره جدید در کشور توانستیم عملکرد خوبی را در حوزه اکتشافات رقم بزنیم که ارزش آن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بوده و تلاش خواهیم کرد با بهره‌برداری از سه کارخانه کنسانتره دره‌زار، درآلو و فلوتاسیون حاصل از سرباره سرچشمه در سال جدید، علاوه بر کسب درآمد و ایجاد اشتغال، جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در این صنعت قرار بگیریم.

وی با اشاره به عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در بورس، ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ با بازدهی ۲۸۲ درصدی سود، توانست رتبه خود را از جایگاه سوم در سال ۱۳۹۸ به جایگاه دوم ارتقا بخشد. بنابراین با تلاش و همت پرسنل زحمت‌کش شرکت و با بهره‌برداری از طرح‌های جدید امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به رتبه نخست کشور ارتقا یابیم. همچنین کسب رتبه +A در مباحث مالی و بانکی و بهره‌مندی از مزایای آن، دستاوردی مهم برای شرکت ملی صنایع مس ایران است که در حوزه بانکی و تضامین رخدادی بزرگ محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان با تشکر از پرسنل این شرکت، به مدیران مجموعه اصل نیت خدمت به بندگان خدا در راستای رضایت الهی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: موظف هستیم برای برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود درست عمل کنیم و با اقداماتی همچون اشتغال‌زایی پایدار با هزینه کمتر در رشد و ارتقای شرکت و میهن عزیزمان ایران سهیم باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.