شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
احیای ۱۴۸۵ واحد صنعتی راکد در کشور
07 فروردین 1400 - 12:51
شناسه : 9332
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از سه واحد توليدي شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان استان خراسان رضوی، گفت: سال گذشته با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران و بهره‌گیری از ۵۰۰ مشاور، يك هزار و ۴۸۵ واحد تولیدی راکد و تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشتند.
ارسال توسط : منبع : سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: طی بررسی‌های انجام گرفته، ۵۶ درصد واحدهای تولیدی راکد کشور طی سال گذشته، مشکل تامین مالی و سرمایه در گردش داشتند.

وی افزود: به عنوان نمونه، طی بازدیدی که روز گذشته از شهرک صنعتی فناوري‌هاي برتر ماشین‌سازی مشهد انجام شد، یک واحد تولید ترانسفورماتور مجددا پس از ۱۷ سال به چرخه تولید بازگشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

رسوليان بیان كرد: طی موافقت‌نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با صاحبان صنایع معدنی و بانک‌ها، ۱۲ هزار میلیارد تومان تامین شد که بخشی از آن برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید اختصاص می‌یابد.

وي يادآور شد: بر اساس آخرین مصوبه هییت‌مدیره سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتی ايران در اواخر سال گذشته، خرید و فروش زمین توسط اشخاص حقیقی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی كشور ممنوع است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اذعان داشت: از این پس واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای تولید صنعتی، صنفی و کارگاهی و نقل و انتقال آن، زمانی میسر است که ساختمان واحد تولیدی ساخته شده و کار آن به اتمام رسیده باشد. همچنین زمین‌های محبوس شده توسط افراد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز بازپس گرفته شده و در اختیار بخش تولید قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل سامانه GIS تمامی فرآیندهای واگذاری زمین و خدمت‌رسانی به واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی الکترونیکی خواهد شد تا ضمن نظارت بر روند کار، مشکلات واحدها در زمینه مالی، مالیات و مواد اولیه رصد و برای رفع آن‌ها چاره‌جویی صورت بگیرد.

لازم به توضیح است که شهرک صنعتی کاویان در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد – فریمان با مساحت ۶۰۰ هکتار در سه فاز درحال بهره‌برداری است که در دو فاز اول و دوم آن ۱۳۲ واحد توليدي درحال فعالیت هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.