یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024 ساعت ×
استخراج ۷۰۰ کیلو طلا در خراسان جنوبی
20 شهریور 1400 - 12:09
شناسه : 17539
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با فعالیت معدن طلای استان تا پایان سال استحصال ۷۰۰ کیلو گرم طلا را به دنبال داشته باشیم.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در شورای اداری استان، اظهار داشت: در حوزه معدن خراسان جنوبی ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت این استان ۸۷ هزار نفر فعالیت دارند. در این راستا پیش‌بینی می‌شود ۷۰۰ کیلو طلا تا پایان سال در استان استحصال شود.

وی با تاکید بر احداث واحد فراوری شیشه در نهبندان، افزود: سیلس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد وجود دارد که برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل خواستار احداث واحد فراوری شیشه در نهبندان هستیم. لذا با پرداخت بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان و پیگیری‌های انجام شده ۱۱ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ایجاد فرصت اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در حال اجرا شدن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، گفت: ۴۸ ماده معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد که در این زمینه منیزیت، خاک‌های صنعتی، کک، سنگ‌های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بی‌نظیری در این استان وجود دارد. علاوه بر این محصولاتی شامل تایر، کنسانتره سنگ‌آهن، مس، کک، مواد شوینده، کاشی، سرامیک و خوراک دام جزو محصولات تولیدی این استان به شمار می‌آیند.

جرجانی در پایان با بیان اینکه در دولت‌های مختلف خواستار تعلق مشوق‌های خاص برای خراسان جنوبی شده‌ایم، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی مستثنی از دیگر استان‌ها نیست، لذا خواهشمندیم تا مشوق خاصی برای جذب سرمایه‌گذار در نظر گرفته شود. البته متاسفانه واحدهای تولیدی استان برای تامین گاز دچار مشکل هستند که در این راستا نیز خواستار تامین زیرساخت‌های لازم به ویژه برای واحدهای معدنی استان هستیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.