پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024 ساعت ×
افتتاح اولین کارخانه فراوری طلا در خراسان جنوبی
13 خرداد 1400 - 12:50
شناسه : 13310
کارخانه فراوری معدن طلای کودکان به عنوان اولین واحد استحصال طلا در خراسان جنوبی و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی با حضور استاندار در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این طرح صنایع معدنی، اظهار داشت: با توجه به ذخیره قطعی بیش از ۳۰۰ هزار تن کانسنگ طلا در معدن طلای کودکان شهرستان خوسف، واحد فراوری و استحصال طلای این معدن به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به تولید شمش طلا در این واحد، افزود: کارخانه فراوری معدن کودکان دارای ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ کیلوگرم شمش طلا است. در این راستا با توجه به سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۳۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان گفت: معدن طلای کودکان دارای استخراج اسمی سالانه ۳۸ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۲٫۱ پی پی ام است.

واحد فراوری و استحصال طلای کودکان با سرمایه‌گذاری شرکت زمین کاوان زمان، اولین واحد تولید شمش طلا از میان سه واحد در دست احداث در استان خراسان جنوبی است که در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن به بهره‌برداری رسید. علاوه بر این شهرستان خوسف با وجود پنج معدن طلا به عنوان قطب معادن شرق کشور محسوب می‌شود.

لازم به توضیح است که معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و استخراج اسمی سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن همچنین معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا و استخراج اسمی سالانه یکصد هزار تن  در حال حاضر در مرز شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.