یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024 ساعت ×
افتتاح ۲ طرح صنایع معدنی طبس
08 شهریور 1400 - 12:44
شناسه : 16809
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت طبس در آیین افتاح طرح واحد فراوری که با حضور فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد، گفت: همزمان با ششمین روز هفته دولت ۲ طرح صنایع معدنی با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمود زارع‌نیا رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت طبس در آیین افتتاح این طرح‌ها، اظهار داشت: کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان امروز افتتاح شد. با راه‌اندازی این طرح برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شده است. همچنین واحد فراوری زغال‌سنگ شرکت فروآلیاژ تام با ۲ خط دانه‌بندی و خط تولید کنسانتره، با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واحد صنایع معدنی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال افتتاح شد که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کرد. علاوه بر این شرکت فروآلیاژ تام، طرح‌های توسعه‌ای و دانش‌بنیان دیگری در زمینه فراوری زغال‌سنگ در دست اقدام دارد.

همچنین حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور و بزرگ‌ترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران در شهرستان طبس قرار دارد. علاوه بر این حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگ‌ترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود. همچنین در ششمین روز هفته دولت عملیات اجرایی گازرسانی به پنج پروژه طرح اقدام مسکن ملی در شهرستان طبس با اعتبار بیش از ۹۲ میلیارد ریال آغاز شد. با اجرای این پروژه گازرسانی یک هزار و ۹۵۷ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

شایان ذکر است که افتتاح همزمان ٩٢ پروژه توزیع برق در طبس با اعتبار و سرمایه‌گذاری بالغ بر ١٧٩ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی ششمین روز هفته دولت در این شهرستان بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.