شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
افزایش مجوزهای معدنی کشور
30 فروردین 1400 - 11:31
شناسه : 10705
طی سال 1399 رقم خورد؛ آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۹، تمامی مجوزهای معدنی نسبت به سال 1398 رشد داشته است. ضمن اینکه میزان اشتغال به ‌واسطه افزایش صدور پروانه‌های بهره‌برداری و همچنین هزینه صرف شده برای اکتشاف نیز صعودی بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، معادل یک هزار و ۲۰ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۹۶۰ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در سال ۱۳۹۸، ۶.۳ درصد افزایش داشته است. همچنین طی مدت سال ۱۳۹۹ با افزایش ۵.۷ درصدی، ۵۳۶ فقره گواهی کشف صادر شد که مجموع سال ۱۳۹۸ آن نیز میزان صدور این مجوز معدنی معادل ۵۰۷ فقره بود.

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدور پروانه بهره‌برداری طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، بیشترین رشد صدور مجوزهای معدنی متعلق به پروانه بهره‌برداری است که با رشد ۱۸.۱ درصدی از ۵۷۶ فقره صادر شده طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸، به ۶۸۰ فقره در مدت سال ۱۳۹۹ رسید.

اما بیشترین درصد رشد این گزارش مختص سرمایه صرف شده برای عملیات اکتشاف است که در مجموع ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، رشد ۳۹.۵ درصدی را نشان می‌دهد. سرمایه مجوزهای صادر شده برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، یک هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال برآورد شد. این در حالی است که طی سال ۱۳۹۸، قریب به یک هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال صرف شده بود.

همچنین میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، رشد ۱۵.۴ درصدی داشته است. در سال گذشته پنج هزار و ۵۱۶ نفر مشغول به کار شدند که ۷۳۸ نفر بیشتر از سال پیش از آن بود. در سال ۱۳۹۸، میزان اشتغال در این حوزه به چهار هزار و ۷۷۸ نفر رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.