دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت ×
افزایش ۱۴۳ درصدی قراردادهای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی
09 اردیبهشت 1400 - 11:38
شناسه : 11473
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست بررسی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، از ایجاد ۴۳ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی سال ۱۳۹۹ خبر داد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار داشت: در سال گذشته هدف‌گذاری برای احیای یک هزار و ۵۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده بود که توانستیم بیش از یک هزار و ۵۵۷ واحد راکد را احیا نماییم. که خوشبختانه احیای این تعداد واحد راکد و بازگشت به چرخه تولید آن‌ها، برای ۲۷ هزار نفر شغل به وجود آورده است.

افزایش ۱۴۳ درصدی قراردادهای واگذاری زمین در سال ۱۳۹۹

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به افزایش ۱۴۳ درصدی قراردادهای واگذاری زمین طی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: این رقم نشانگر علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای فعالیت تولیدی در درون شهرک‌ها و ‌نواحی صنعتی عل‌یرغم همه مشکلات، تنگناها و تحریم‌های ظالمانه است. و بسیار خرسندیم که با وجود تمام شرایط سخت تحریمی شاهد رشد ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی سال گذشته بوده‌ایم.

رسولیان همچنین درخصوص تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، بیان کرد: در سال گذشته دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها و استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و‌ نواحی صنعتی کشور هزینه شده است.

سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در حال اجرا در شهرک ها و نواحی صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در حال اجرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد. همچنین حدو ۸۲۸ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی در کشور مستقر هستند.

رسولیان در ادامه با اشاره به آمارهای کلی از سازمان متبوع خود گفت: ۴۸ هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در این شهرک‌ها و‌ نواحی مشغول به کار هستند که همه این واحدها مربوط به ۴۰ ساله اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. و در این میان ۴۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مرحله احداث وجود دارد.

گفتنی است که جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.