شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
افزایش ۲ برابری بوکسیت مورد نیاز آلومینای ایران
19 مرداد 1400 - 9:14
شناسه : 15956
مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران مطرح کرد؛ مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران گفت: بخش خصوصی اکنون 5 درصد بوکسیت مورد نیاز این مجموعه را تامین می‌کند که این میزان تا پایان امسال به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تورج زارع مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران، اظهار داشت: خرید بوکسیت مورد نیاز این مجتمع برای تولید پودر آلومینا از سال‌های گذشته توسط بخش خصوصی تامین می‌شود. اما اکنون پنج شرکت در استان‌های مختلف، بخشی از بوکسیت مورد نیاز آلومینای ایران را تولید می‌کنند.

وی افزود: این معادن بوکسیت در استان‌های خراسان شمالی، تهران، یزد، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران، گفت: میزان مصرف بوکسیت به عنوان ماده اولیه معدنی این مجتمع، سالانه یک میلیون تن است و با توجه به معادن اکتشاف شده، کارخانه مذکور تا ۳۰ سال دیگر، ماده اولیه معدنی ذخیره دارد.

زارع بیان کرد: شرکت آلومینای ایران تنها مجموعه تولیدکننده آلومینوم است که در حوزه معدن، زمینه اکتشاف معدنی و دستیابی به ذخایر بوکسیت در استان‌های مختلف فعالیت دارد، اکنون معادن این کارخانه در جاجرم خراسان شمالی اکتشاف شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه شرکت آلومینای ایران در چهار استان کشور دارای معدن بوکسیت است، خاطرنشان کرد: در استان یزد نیز نسبت به اکتشاف معدن و بهره‌بردای، استان‌های سمنان و کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فعالیت معدنی اقداماتی صورت گرفته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.