شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
اقدامات مهم فولاد تاراز در متعادل‌سازی قیمت‌ها بازار
03 خرداد 1400 - 13:58
شناسه : 12733
شرکت فولاد تاراز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولادمبارکه در اردیبهشت ماه سال جاری موفق به رکوردشکنی در تولید ورق گالوانیزه شد، مدیرعامل شرکت در این خصوص گفت: افزایش میزان تولید و رکوردزنی در فولاد تاراز، نقش مثبتی در بازار خواهد داشت؛ چراکه به هر اندازه تولید و عرضه در بازار افزایش یابد، قیمت محصولات فولادی نیز متعادل‌تر خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید رشیدی مدیرعامل شرکت فولاد تاراز، اظهار داشت: در ادامه عملکرد درخشان شرکت فولاد تاراز طی سال ۱۳۹۹ که با رشد تولید ۱۵.۴درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ همراه شده بود، خوشبختانه با تلاش و همدلی کارکنان پر تلاش شرکت فولاد تاراز در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ موفق شدیم رکورد تولید ماهانه را به مقدار ۱۸ هزار و ۹۳۷ تن محصول با کیفیت و ابعاد متنوع به خصوص ضخامت پایین به ثبت برسانیم.

وی افزود: رکورد تولید فولاد تاراز در دی ‌ماه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸ هزار و ۵۴۹ تن به ثبت رسید؛ بنابراین در اردیبهشت ماه نسبت به رکورد پیشین، ۲ درصد رشد تولید داشتیم.

بزرگ‌ترین مشکل فولاد تاراز، تامین مواد اولیه است

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز، گفت: بزرگ‌ترین مشکل این شرکت، تامین مواد اولیه و کلاف سرد است؛ در حالی که با توجه به رکورد ثبت شده، انتظارات از شرکت تاراز در ماه‌های آتی بیشتر از قبل شده است؛ البته تلاش و برنامه‌ریزی برای اینکه بتوانیم تولید خود را به ۲۰ هزار تن در ماه برسانیم وجود دارد، اما نگرانی اصلی در خصوص شیوه‌نامه ابلاغیه صنعت فولاد است که از آبان ماه سال گذشته اجرا و با توجه به اینکه تامین نیاز شرکت‌های تولیدی ورق گالوانیزه در نظر گرفته نشده بود، تامین مواد اولیه شرکت فولاد تاراز که به عنوان حلقه آخر زنجیره فولاد می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای کشور داشته باشد را با مخاطره جدی مواجه کرده است.   

رشیدی عنوان کرد: به دلیل محدودیت در عرضه کلاف سرد و تقاضای بالا از سوی مصرف‌کنندگان به ویژه شرکت‌های خودروسازی و لوازم خانگی طی چهار ماه گذشته، امکان خرید این محصول برای شرکت وجود نداشت و منجر به جایگزینی کلاف گرم به جای آن شد؛ البته با توجه به سهمیه ۲۰ هزار تنی فولاد تاراز در سامانه بهین‌یاب، تنها ۲۵ درصد تقاضای این شرکت محقق می‌شود.

خطر توقف تولید ۲۰روزه در ماه وجود دارد

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز تصریح کرد: اگر تمهیدی برای تامین مواد اولیه از خردادماه امسال برای شرکت تاراز اندیشیده نشود، خطر توقفات حدود ۲۰روز در خط تولید وجود دارد و این موضوع مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت. بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت و متولیان امر باید برای تامین مواد اولیه شرکت فولاد تاراز که یکی از تولیدکنندگان موفق ورق گالوانیزه کشور است، تمهیدی بی‌اندیشند؛ زیرا تعطیلی این واحد تهدیدات زیادی را به همراه خواهد داشت؛ همانگونه که می‌دانید راه‌اندازی واحد فولاد تاراز امید را در دل جوانان منطقه چهارمحال و بختیاری ایجاد و اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم کرده است.

رشیدی عنوان کرد: سال جاری طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است و باید مانع بزرگ تولید از پیش روی فولاد تاراز برداشته شود تا بتوانیم ضمن تولید با کیفیت‌تر و بیشتر، در زمینه صادرات پیشرفت کنیم.

طرح توسعه‌ای فولاد تاراز با کمک صادرات اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز اذعان داشت: با توجه به ارزش‌افزوده بالای ورق گالوانیزه و اینکه میزان تولید بیش از مصرف داخلی است، باید بتوانیم برای صادرات نیز برنامه‌ریزی ثابتی انجام دهیم و با ارزآوری برای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه فولاد تاراز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولادمبارکه تولید ۴۵۰ هزار تن در سال را محقق سازیم. در این راستا  شرکت تاراز به تولیدکننده کلاف سرد برای مصرف شرکت و سایر کارخانجات تبدیل می‌شود.

رشیدی تصریح کرد: رکورد افزایش تولید باعث می‌شود تا تقاضای بیشتری از مشتریان را پاسخ دهیم. همچنین این روند در بحث صادرات نیز موثر خواهد بود؛ زیرا می‌توان مازاد تولید را صادر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش تولید که هر ساله از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید می‌شود، حمایت از آن باید از سوی همه بخش‌ها و سازمان‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل فولاد تاراز، گفت: ورق گالوانیزه فولاد تاراز به مصرف صنایع وابسته همچون لوازم خانگی، صنایع فلزی، ساختمانی و … می‌رسد و با افزایش تولید می‌توان میزان عرضه در بورس را افزایش داد؛ در واقع، هراندازه تولید و عرضه در بازار بیشتر شود، قیمت محصولات متعادل‌تر و با توجه به قیمت مواد اولیه سود معقول تولیدکنندگان نیز در نظر گرفته ‌می‌شود.

لازم به توضیح است که شرکت فولاد تاراز، تولید کلاف گالوانیزه با پوشش‌های خاص را برعهده دارد که قابلیت مقاومت در برابر خوردگی، فرم‌پذیری بالا، رنگ‌پذیری مناسب، بازرسی آسان و عملیات جوشکاری را دارا بوده است و عمده مصارف این محصول در قطعات لوازم خانگی مانند یخچال، بخاری، ماشین لباسشویی، کولر، مایکروویو، ناودان‌ها و لوله‌ها، سازه‌های فضایی و انبارها، سقف‌های فلزی، نیروگاه‌ها، قطعات خودرو، اگزوز، مخازن ذخیره آب و کابینت آشپزخانه و … است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.