شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین وزارت صمت و ۵ شرکت برتر
29 اردیبهشت 1400 - 13:00
شناسه : 12426
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: دومین مرحله از طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» با امضا تفاهم‌نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و پنج شرکت بزرگ تولیدی اجرا می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها ۱۰۰ طرح و موضوع سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود، اظهار داشت: در گام دوم از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گروه صنعتی زر، شرکت ایران رادیاتور و شرکت سنگ‌آهن گهرزمین حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ها روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه قضایی امضا خواهد شد، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های معدن و صنایع معدنی، لوازم خانگی و صنایع غذایی انجام می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مرحله اول اجرای این طرح با حضور پنج شرکت در قالب ۶۲ پروژه و با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۲ هزار میلیارد تومان، در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ تفاهم‌نامه همکاری امضا شد، گفت: شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، شیرین عسل، آلومینیوم المهدی، ماشین‌سازی اراک و نفت سپاهان تفاهم‌نامه‌های همکاری با موضوعات معدن و صنایع معدنی، صنایع پتروشیمی، ماشین‌سازی، صنایع غذایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا کردند.

زرندی در خصوص شناسایی و رتبه‌بندی شرکت برتر تولیدی کشور در سال ۱۳۹۹، بیان کرد: هدف از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، توسعه سرمایه‌گذاری و استفاده از توان شرکت‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: باید موضوع توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید به عنوان مهم‌ترین راهبرد اقتصاد ایران تبدیل شود و تمامی ظرفیت‌ها در این خصوص فعالیت کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: مدل‌های جدیدی در بخش سرمایه‌گذاری تعریف شده که طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» یکی از آن‌ها است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.