دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت ×
امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و فولاد سنگان
18 اسفند 1401 - 10:55
شناسه : 34122
دوشنبه ۱۵ اسفند ماه قرار دادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های پژوهشی و خدماتی بین مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و چندین شرکت معدنی و گروه‌های فناورانه و دانش‌بنیان امضا شد.قرارداد همکاری در زمینه‌های پژوهشی، تحقیقات فرآوری و پرعیارسازی مواد معدنی بین مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و «شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان» توسط دکتر مرتضی هاشم‌پور سرپرست مرکز و نماینده شرکت یاد شده امضا شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از سال ۱۳۹۴ با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان نزدیک معادن سنگ‌آهن سنگان (خراسان رضوی ) تاسیس شده است.

یکی از بخش‌های قرارداد همکاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و شرکت فولاد سنگان خراسان، ارائه خدمات تخصصی و دانش‌بنیان و مشاوره در انجام درخواست‌های کارفرما در زمینه آزمایش‌هاست.

مطالعات و تحقیقات فرآوری و پرعیارسازی مواد معدنی یکی دیگر از مفاد این قرارداد به شمار می‌رود.عارضه‌یابی و بهینه‌سازی، پژوهش و توسعه فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی از دیگر بندهای این قرارداد و خدمات مرکز به شرکت صنایع معدنی سنگان خراسان است. واحد گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی شرکت، هر کدام دارای ظرفیت تولید اسمی پنج میلیون تن است.

ایران یکی از ۱۰ کشور شاخص فولادسازی در جهان محسوب می شود و قرار است براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ظرفیت فولادسازی کشور به ۵۵ میلیون تن برسد. مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است  که در جزو مراکز مطرح  در سطح جهان قرار دارد و در خاورمیانه منحصربه‌فرد است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.