یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024 ساعت ×
بازار سرمایه هدی تامین منابع برای تولید
06 تیر 1400 - 10:28
شناسه : 14353
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به طرح نوین تامین مالی جمعی و تقدیر از پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت انعقاد تفاهم‌نامه تامین مالی تولید با استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی گفت: نقش اصلی بازار سرمایه هدایت سرمایه‌ها و تامین منابع برای تولید است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین انعقاد تفاهم‌نامه که در جهت تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی با تاکید بر تقویت منابع تولید کشور به عنوان اولویت بازار سرمایه برگزار شد، اظهار داشت: برای محقق ساختن طرح فوق لازم است علاوه بر روش‌های پیشین، به سمت ایده‌های جدید مانند تامین مالی جمعی حرکت کنیم.

وی با تشریح روش تامین مالی جمعی، افزود: تامین مالی جمعی، پلتفرم و پایگاهی است برای اتصال پس‌اندازکنندگان خرد و تولیدکنندگان متوسط و کوچک که در واقع می‌تواند نمود مشارکت فراگیر مردم در اقتصاد باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آغاز مسیر اجرای طرح‌های نوین تامین مالی مانند روش تامین مالی جمعی، گفت: تلاش کردیم تا تمامی ظرفیت‌ها و امکانات بازار سرمایه را برای رونق تولید به خدمت گیریم؛ چراکه معتقدیم انتفاع نهایی این حمایت به بازار سرمایه باز خواهد گشت.

دهنوی در پایان با اشاره به شعار «اینجا صمت مردم است»، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های تولیدی ارائه شده در بورس، بی‌شک شاهد ارتقای بیش از پیش شاخص‌های توسعه صنعتی کشور خواهیم بود.

شایان ذکر است که در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از متولیان تولید کشور، تامین مالی برای فعالیت‌های حوزه صمت را از ۲ روش بازار پول شامل بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، طرح رونق تولید، طرح جهش تولید و طرح تام و بازار سرمایه و ابزارهای نوین تامین مالی شامل انتشار انواع اوراق، عرضه سهام و محصولات بنگاه‌ها، ایجاد انواع صندوق‌ها، تامین مالی جمعی، توسعه لیزینگ، افزایش سرمایه بنگاه‌ها، تامین مالی زنجیره تامین و تاسیس انواع شرکت‌های سهامی عام پروژه، دنبال می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.