شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
باید به سمت آموزش مهارت‌محور برویم
11 فروردین 1400 - 10:04
شناسه : 9472
مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان: مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در آیین افتتاح مرکز جوارکارگاهی در مجتمع مس سرچشمه که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای با هدف گسترش فعالیت‌های آموزشی، گفت: باید از رویکرد آموزش دانش‌‌محور به سمت آموزش مهارت‌محور گام برداریم.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اظهار داشت: برای راه‌اندازی این مرکز، با سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که در همین راستا، تعامل دوجانبه‌ای با این سازمان در استان خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به ضرورت آموزش مهارت‌‍محور در شرکت ملی صنایع مس ایران، درنظر داریم که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، مهارت‌ها را در این زمینه افزایش دهیم. به نظر می‌رسد با اکتشافات جدید در استان، باید کار را با مهارت‌های جدید پیش ببریم؛ ضمن اینکه تقویت و افزایش مهارت‌ها برای کل استان مفید خواهد بود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: در حال ساخت مستندهایی هستیم تا هرآنچه که حاصل تجربه کارکنان در گذشته بوده است، در اختیار همکاران جدید قرار گیرد.

احمدی همچنین با تاکید بر اینکه می‌کوشیم هم‌زمان با حرکات فناورانه دنیا حرکت می‌کنیم، بیان کرد: در کنار توسعه متوازن که در همه بخش‌ها در دستور کار داشته‌ایم، زنجیره‌ای را پیگیری می‌کنیم که از پیشرفت فناوری در دنیا عقب نمانیم؛ در همین راستا مرکز نوآوری صنعت مس را هم راه‌اندازی کردیم که اولین استارت‌آپ آن یک ‌ماه قبل برگزار شد و در این مرکز، به خلق ایده و تولید محصولات نوآور کمک می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارنامه موفق شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته، یادآور شد: هم‌اکنون در حوزه تولید مس، جزو ۲۰ شرکت برتر دنیا هستیم و جایگاهی که در زمینه ذخایر مس داریم، بالاتر و مایه افتخار است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ با وجود بحران کرونا، همکاران ما جهادی کار کردند و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران را به ۲۸۰ هزار تن کاتد مس رساندند که البته رقم قابل توجهی است.

احمدی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه توسعه‌ای هم، همین روند را تجربه کرده‌ایم؛ به ‌نحوی‌که سه طرح بزرگ در سرچشمه و همین‌طور طرح‌هایی در شهربابک و آذربایجان آغاز شده است که با افتتاح آن‌ها، ضمن ایجاد اشتغال‌ مناسب، تولید مس نیز افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه مهندسی، پشتیبانی و بومی‌سازی قطعات هم روند قابل قبولی را داشته‌ایم و امیدواریم از واردات قطعات مورد نیاز در صنعت مس بی‌نیاز شویم و شرکت مس را به ‌عنوان ظرفیتی بزرگ برای استان تعریف کنی. همچنین به سمت ایجاد کارگاه‌هایی در صنعت مس خواهیم رفت تا در این زمینه، خودکفا شویم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.