جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
بررسی پیشرفت فیزیکی معدن مس سیاسترگی
12 تیر 1401 - 19:11
شناسه : 29841
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: معدن مس سیاسترگی، یکی از معادن منطقه سیستان است که با پیشرفت ۸۵ درصدی تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، جلال کیخا رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: وجود سه معدن بزرگ در نیمروز، این شهرستان را به یک قطب معدنی در جنوب شرق کشور تبدیل کرده است. نیمروز، دارای معادن بسیار غنی در منطقه سفیدآبه بوده و ۹۷ درصد معادن شمال سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است. از ظرفیت‌های معدنی این شهرستان می‌توان به معادن آنتیموان و مس جانجا و مس سیاسترگی اشاره کرد که از معادن بسیار غنی با عیار بالا است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان، در پایان خاطرنشان کرد: معدن مس سیاسترگی در فاصله ۱۸۴ کیلومتری مرکز شهرستان نیمروز و در بخش صابری، دهستان سفیدآبه، روستای اومار واقع شده که با احداث این معدن ظرفیت سالیانه آن بیش از سه هزار تن در سال است. از سال ۱۳۹۹ کار عملیاتی و اکتشاف این معدن آغاز شده و با پیشرفت ۸۵ درصدی قرار است تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد. در این معدن نوع محصول نهایی، کاتد مس با عیار ۹۹.۹۹ درصد است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.