یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024 ساعت ×
بهبود شرایط بازار در گروی عرضه سیمان و فولاد در بورس
20 مرداد 1400 - 8:57
شناسه : 15994
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه تمام محصولات فولادی و سیمان در بورس کالای ایران به شفافیت و ساماندهی بازار منتهی می‌شود، گفت: از آنجایی که در حال حاضر تمام محصولات فولادی در بورس عرضه نمی‌شود، بازار در شرایط نابسامانی قرار دارد. در این راستا باید با الزام تولیدکنندگان به عرضه در بورس مشکلات موجود را برطرف کرد.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص نابسامانی بازار سیمان و فولاد، اظهار داشت: مسئولان مشکل اصلی التهاب موجود را قطعی برق و به تبع آن کمبود تولید و گرانی می‌دانند، اما به نظر می‌رسد این موضوع دلیل اصلی نیست و امکان برنامه‌ریزی برای جلوگیری از وقوع این چنین مشکلات وجود دارد.

وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌دانند که به دلیل برخی مشکلات ممکن است کارخانه‌های سیمان زمستان به دلیل سرمای بسیار و کمبود گاز و در تابستان به دلیل قطعی برق امکان تولید نداشته باشند، بنابراین وزارت صنعت، معدن وتجارت باید برای این دوران سیمان را به گونه‌ای انبار کند که آسیبی متوجه بازار نشده و در صورت عدم برنامه‌ریزی، ترک فعل انجام داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: با وجود اینکه در حال حاضر سیمان در انبارها موجود بوده و واحدهای صنعتی تولید دارند اما عرضه به بازار کم است، زیرا با کاهش عرضه قیمت‌ها در بازار به قدری افزایش می‌یابد که سیاست‌گذار و مدیران تنها به وجود سیمان با هر قیمتی در بازار راضی شوند.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که عرضه محصولاتی مانند فولاد و سیمان در بورس اختیاری باشد، به گونه‌ای که افراد براساس تمایل خود محصولات تولیدی خود را در بورس یا در بازار عرضه کنند، بازار دونرخی شده و موجب ایجاد فساد می‌شود؛ پس یا باید تمام محصولات در بورس عرضه شود یا تمام محصولات در بازار مبادله شود که بورس به دلیل ایجاد شفافیت بهتر از بازار سنتی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.