دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین
09 اسفند 1399 - 11:57
شناسه : 7999
طی 2 هفته آینده به ثمر می‌نشیند؛ فرماندار اسفراین گفت: طرح تکمیل مجتمع صنعتی فولاد این شهرستان به پایان رسیده است و این طرح تا دو هفته آینده با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طاهر رستمی فرماندار اسفراین، اظهار داشت: این طرح بزرگ صنعتی پس از انجام تست واحد ذوب که به مدت یک هفته زمان می‌برد، با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

وی افزود: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، بزرگ‌ترین پروژه استان خراسان شمالی است که با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی عملیاتی شد. ۱۱۳میلیون یوروی این پروژه، از محل تسهیلات ارزی و هفت میلیون یورو نیز از محل سرمایه‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران‌ تامین شده است.

فرماندار اسفراین گفت: بهره‌برداری از این طرح، تاثیر بسزایی در اشتغال‌زایی، افزایش تولید و کیفیت محصولات این ‌مجتمع صنعتی و کامل‌تر شدن چرخه فولاد در شهرستان دارد.

رستمی ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح بزرگ صنعتی، برای افتتاح آن در حال رایزنی برای حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت هستیم.

لازم به توضیح است با بهره‌برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، ظرفیت ذوب فولاد این مجتمع از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن و ظرفیت تولید محصولات نهایی نیز که با استفاده از فناوری ریخته‌گری پیوسته صورت می‌گیرد، از ۸۱ هزار تن به ۱۶۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، از شرکت‌های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های مختلف شامل نفت و گاز نیروگاهی، کشتی‌سازی، ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدنی و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد. این شهرستان با دارا بودن دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد اسفراین و لوله گستر اسفراین، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.