پنج شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۱ Thursday, 19 May , 2022 ساعت ×
بومی‌سازی تجهیزات در منطقه ویژه با اتکا به توانمندی مهندسان
27 شهریور 1400 - 10:26
شناسه : 17893
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: این منطقه با اتکا به توانمندی مهندسان داخلی، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید را در دوران تحریم بومی‌سازی کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس طی سال گذشته، اقداماتی همچون جایگزینی نوارهای ep به جای مشابه خارجی آن، نوسازی مجموعه WHEEL دستگاه‌های آلمانی برداشت مواد، اصلاح درام‌های مورد استفاده در خطوط (روکش زنی و اصلاح شافت‌های آن)، انجام شد. اقدام دیگر، طراحی و ساخت صفحه پرشرپلیت مربوط به اسپلایس گرم (پخت محل اتصال) نوار نقاله با کیفیت‌تر از نوع آلمانی آن توسط مهندسان شرکت بود که صرفه‌جویی ارزی به همراه داشت. همچنین آمادگی تامین نیاز شرکت‌ها به این محصول را داریم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بومی‌سازی، افزود: خودکفایی در ساخت ۶ دستگاه فیدر ویبراتوری با ظرفیت ۵۰۰ تن بر ساعت برای هدایت مواد معدنی از هوپرهای روی نوار نقاله و درنتیجه صرفه اقتصادی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی و نیز ساخت کامل استراکچر اصلی، ریل‌ها و چرخ‌دنده‌ای دامپر ایستگاه‌های تخلیه واگن، از اقدامات دیگر بومی‌سازی است.

مدیرعامل منطقه ویژه، گفت: طراحی، تغییر و بهسازی‌ در سازه‌های خطوط انتقال و درنتیجه استفاده از نوارهای ای پی (منجیت‌دار) تولید داخل، تعمیر بوردها و کارت‌هایی PCL تجهیزات ابزار دقیق، نوسازی و بازسازی رولیک های مورد استفاده در خطوط نوار نقاله در داخل منطقه ویژه و نیز ساخت ۱۰۰ درصدی کل قطعات مکانیکی موجود در ایستگاه‌های تخلیه واگن و لکوموتیوهای موجود، طی سال گذشته انجام شد.

خلج طهرانی بیان کرد: باز طراحی و نوسازی کامل هوبرها و فیدرهای ایستگاه‌های تخلیه واگن در داخل و ساخت مجموعه کامل ترمز هیدرولیکی مورد استفاده در سیستم محرک WHEEL دستگاه‌های برداشت مواد، از جمله اقدامات دیگر بومی‌سازی در این منطقه بود.

وی با اشاره به برنامه‌های بومی‌سازی منطقه ویژه خلیج‌فارس طی سال جاری، ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نوسازی و بازسازی اساسی سیستم محرک لوکوموتیوهای شانتینگ یارد (تغییر سیستم محرک آن‌ها) و جایگزینی یا حذف سیستم ایندکسر ایستگاه‌های تخلیه واگن (سیستم حمل واگن به دامپر) اشاره کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه تصریح کرد: طراحی و اجرای سیستم توزین دینامیکی مناسب با وضعیت و شرایط محوطه شانتینگ یارد منطقه ویژه (با دقت ۲۵ صدم درصد)، نوسازی و بازسازی انواع تیغه و ریل پهلویی مربوط به خطوط ریلی و ساخت سیلندرهای هیدرولیکی بوم همراه با بلوک کنترل شتاب و جریان روغن درون آن مربوط به دستگاه ریکلایمر از دیگر برنامه‌های بومی‌سازی امسال است.

خلج‌طهرانی در خصوص دیگر برنامه‌های این منطقه در زمینه بومی‌سازی، اذعان داشت: ساخت ویبراتورهای مناسب با ابعاد و دیمانسیون فیدرهای تخلیه واگن، تغییر در استراکچر خطوط نوار نقاله‌ها برای استفاده از نوارهای EP (نخی) تولید داخل به‌جای نوارهای استیل کورد خارجی، طراحی و اجرای سیستم کنترل و علائم الکتریکی خطوط ریلی متناسب با تجهیزات به‌روز و موجود در کشور، بخش دیگری از این برنامه برای امسال خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای سیستم بی‌سیم دستگاه‌های انباشت و برداشت با هدف حذف چهار هزار متر کابل ۴۰ کر خارجی و کابل جمع‌کن‌ها به دلیل استهلاک زیاد، هزینه بالا و تولید نشدن در داخل، تعمیر و بازسازی انواع کارت‌های PLC، ساخت موتور و گیربکس‌های گنتری دستگاه‌های انباشت و برداشت مواد معدنی در برنامه‌های مجموعه برای امسال قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.