دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت ×
تامین مالی طرح‌های توسعه
03 خرداد 1401 - 16:54
شناسه : 28211
مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: جذب بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی با راهبری ایمیدرو برای طرح‌های توسعه طی پنج سال محقق شد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش روابط اخبارفلزات، سمیه خلوصی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در نشست رییس هیات‌عامل با فعالان رسانه، اظهار داشت: افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی راهبردی است که در سرمایه‌گذاری‌ها، مورد توجه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران قرار دارد.

وی افزود: در حوزه توسعه زیرساخت نیز که برای بسترسازی حضور بخش خصوصی صورت می‌گیرد، احداث جاده دسترسی و خط انتقال برق برای بیش از ۵۶۰ معدن بخش خصوصی، عملیاتی شده است. در این زمینه طی سال ۹۹ برای ۱۹ معدن و سال ۱۴۰۰، برای ۴۸ معدن جاده دسترسی و خط انتقال برق احداث شد.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، گفت: ایجاد جاده دسترسی و خط انتقال برق برای ۱۲۰ معدن طی سال جاری هدف‌گذاری شده است. طرح‌های تکمیل شده در سال ۱۴۰۰، با بیش از ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و با اشتغال مستقیم نزدیک به دو هزار و ۱۸۸ نفر صورت گرفت. تکمیل ۱٫۲۸ میلیارد دلار طرح در سال ۱۴۰۱ با اشتغال‌زایی مستقیم نزدیک به سه هزار و ۳۷۷ نفر نیز در دستور قرار دارد.

خلوصی با اشاره به برنامه جذب ۷٫۲ میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی طی سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۳، بیان کرد: تاکنون ۲٫۵ میلیارد دلار طرح از این رقم تکمیل شده است. سال گذشته تعداد ۲۳ فراخوان سرمایه‌گذاری در معدن و طرح انجام و ۱۵ سرمایه‌گذار انتخاب شدند.

افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مطرح کرد: سرمایه صندوق از ۱۴۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های اخیر افزایش یافت و برنامه رشد آن به پنج هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱، در دستور کار ایمیدرو است.

وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس ایمیدرو د سال ۱۳۸۱، ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور، رشد قابل ملاحظه داشته است. ظرفیت تولید فولاد با ۵٫۴ برابر از میزان هشت میلیون به ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن)، کاتد مس با ۲٫۴ برابر از ۱۹۰ هزار به ۴۵۰ هزار تن و شمش آلومینیوم با ۳٫۵ برابر از ۲۱۶ هزار به ۷۷۰ هزار تن طی مدت یاد شده تا سال ۱۴۰۰، افزایش یافته است.

توسعه اکتشاف

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در پایان به اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف، اشاره و خاطرنشان کرد: اکتشاف پهنه‌ها در فازهای شناسایی و پی‌جویی در استان‌های مختلف کشور با مساحت بیش از ۴۸۹ هزارکیلومتر مربع، گستره کشور اجرا شده و ۹۶ درصد آن تکمیل شد. همچنین طی ۱۰ سال گذشته، یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام گرفت که مجموع هزینه‌کرد در حوزه اکتشاف بالغ بر یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان برآورد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.