جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
تلاش برای افزایش ظرفیت خردایش و فراوری سنگ‌آهن در سنگان
20 خرداد 1400 - 12:05
شناسه : 13556
مدیر مجتمع سنگان خبر داد؛ مدیر مجتمع سنگان گفت: با تکمیل چرخه تولید در واحدهای خردایش و فراوری مجتمع سنگان، ظرفیت سنگ‌آهن این واحد به روش دانه‌بندی در این مجتمع به 2.6 میلیون تن می‌رسد که از این میزان، 1.3 میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی پرعیار و متوسط عیار است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن جعفری مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان، اظهار داشت: در ابتدای اسفند ماه سال ۱۳۹۹ قرارداد عملیات اجرایی تولید در سه واحد خردایش و فراوری به پیمانکاران ابلاغ شد. و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تولید در کارگاه فراوری شماره هشت در نیمه دوم اسفند ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۱۲۶ هزار تن سنگ‌آهن در این کارگاه فراوری شد.

وی افزود: با توجه به تغییر نوع کلوخه ورودی از معادن و لزوم تغییر سایز محصول، بهینه‌سازی و اعمال تغییرات در چیدمان خطوط فراوری کارگاه‌های شماره دو و ۶ در دستور کار قرار گرفت و نهایتا این دو کارگاه نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در ابتدای خرداد ماه امسال آماده بهره‌برداری شدند.

تکمیل طرح‌های توسعه و اشتغال‌زایی برای بیش از ۳۰۰ نفر

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان، گفت: با هدف رسیدن به ظرفیت مطلوب تولیدی و ایجاد حداکثر اشتغال ممکن در بخش فراوری، مناقصه انتخاب پیمانکار برای واحد شماره سه نیز در حال برگزاری است.

جعفری بیان کرد: با آغاز فعالیت این کارگاه‌های فراوری، برای ۲۲۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است. و با تکمیل طرح‌های در دست اقدام، میزان کل اشتغال در این بخش‌ها به بیش از ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

برنامه استخراج و پیش فراوری سنگ‌آهن پلاسری

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات استخراج محدوده‌های پلاسری در مجتمع، برای چندین سال متوقف شده بود، اذعان داشت: با توجه به اخذ مجوز برداشت از محدوده‌های جنوب توده A در سال ۱۳۹۹، عملیات استخراج و پیش فراوری ذخایر موجود در این محدوده با هدف تولید ۳۰۰ هزار تن محصول در دستور کار مجتمع قرار گرفته است. در این راستا فرایند اداری برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار در حال پیگیری است.

انجام مطالعات فنی و اقتصادی احداث کارخانه فراوری هماتیت کم‌عیار و سیدریت

جعفری تصریح کرد: با توجه به انباشت سنگ‌آهن کم‌عیار حاصل از عملیات خردایش و فراوری در انبارهای مجتمع و اکتشاف سنگ‌آهن سیدریتی در نقاطی از معدن، طرح احداث کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن جهت فراوری این سنگ‌ها در مجتمع مطرح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال جاری این مطالعات با همکاری مرکز تحقیقات فراوری ایران انجام و پس از بررسی نتایج در خصوص ساخت کارخانه‌های مذکور اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.