شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تلاش فولادمبارکه برای کاهش مصرف آب تازه
19 خرداد 1400 - 9:36
شناسه : 13469
معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب آبفای اصفهان مطرح کرد؛ معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب آبفای اصفهان گفت: شرکت فولادمبارکه و ذوب‌آهن با شبکه‌گذاری، اقدام به استفاده از پساب شهری کرده‌اند؛ چراکه شهرستان‌های لنجان، مبارکه، فلاورجان و فولادشهر فاقد زیرساخت‌های شبکه فاضلاب بودند که خوشبختانه این دو مجموعه بزرگ کشور اقدام به احداث شبکه جمع‌آوری خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب نمودند.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین حکمتیان معاون توسعه و بهرهبرداری فاضلاب آبفای اصفهان با اشاره به اقدامات موثر صنایع بزرگ اصفهان در مصرف بهینه آب، اظهار داشت: شرکت فولادمبارکه در قالب قرارداد بیع متقابل با شرکت آبفای استان اصفهان نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز در راستای احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرهای شهرستان مبارکه شامل دیزیچه، زیباشهر، کرکوند، مبارکه و همچنین در شهرهای زاینده رود، زرین شهر، سده لنجان، ورنامخواست و چمگردان در شهرستان لنجان اقدام کرد تا از پساب حاصل که مربوط به احداث این شبکه‌های فاضلاب است، در بخش صنعت استفاده کند.

وی افزود: صنایعی نظیر نیروگاه و پالایشگاه هم با احداث تصفیه‌خانه تکمیلی در راستای بهره‌گیری از پساب اقدام کرده‌اند.

معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب آبفای اصفهان، گفت: شرکت فولادمبارکه و ذو‌آهن با صنعت شبکه‌گذاری به استفاده از پساب اقدام کرده‌اند؛ چراکه شهرستان‌های لنجان و مبارکه و فلاورجان و فولادشهر فاقد زیرساخت‌های شبکه فاضلاب بودند که این دو صنعت اقدام به احداث شبکه جمع‌آوری، خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب نمودند.

حکمتیان بیان کرد: طی این قرارداد تاکنون  ۵۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب، احداث یک تصفیه‌خانه و ۶ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب صورت گرفته است و براساس آن ۴۵۰ لیتر در ثانیه از پساب حاصله در صنعت فولاد استفاده خواهد شد که این امر نقش مهمی در کاهش بارگذاری آب مصرفی بر رودخانه زاینده رود داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات محدود دولتی در سنوات گذشته برای احداث تاسیسات فاضلاب در شهرستان‌های مبارکه و لنجان، قطعا تا ۳۰ سال آینده مردم این شهرها از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند نمی‌شدند؛ اما با مشارکت شرکت فولادمبارکه و شرکت آبفای اصفهان در این پروژه، طی پنج سال شاهد پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد هستیم.  

معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب آبفای اصفهان، اذعان داشت: منافع این طرح شامل ارتقاء استانداردهای زیست‌محیطی منطقه، افزایش سطح بهداشت عمومی و حفاظت کیفی از منابع آب‌های زیرزمینی و کاهش بارگذاری آب مصرفی مورد نیاز صنعت در رودخانه زاینده رود است.

حکمتیان عنوان کرد: این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های شاخص زیست‌محیطی در کشور طی بازدید نماینده سازمان یونسکو مورد تحسین واقع شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه احداث شبکه جمع‌آوری، خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های مبارکه و لنجان با مشارکت شرکت فولادمبارکه و آبفای استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل و نهایی برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.