جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
تولید ۱۱ هزار مگاوات برق با پشتیبانی بخش خصوصی
16 شهریور 1400 - 8:57
شناسه : 17345
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو مطرح کرد؛ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد گفت: تفاهم‌نامه تولید 11 هزارمگاوات برق با حمایت بخش خصوصی نهایی شد و طی روزهای آتی موافقت وزاری نیرو و صنعت، معدن و تجارت را دریافت خواهیم کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه تولید ۱۱ هزارمگاوات برق با حمایت ۱۲ شرکت بخش معدن و صنایع معدنی در تیر ماه تهیه شد و با روی کار آمدن وزاری جدید صنعت، معدن و تجارت و نیرو، گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است. که از جمله می‌توان به توافق کلی بر روی مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران از وزارت نیرو، احتمال پذیرش قیمت گاز نیروگاهی برای این واحدها و پیگیری دریافت مجوز سوخت نیروگاهی از سوی وزارت نیرو اشاره کرد.

وی افزود: مجری طرح تولید ۱۱ هزار مگاوات برای تسهیل فرایند کار از سوی وزیر نیرو تعیین و روند اجرایی احداث نیروگاه‌ها آغاز شده است و امیدواریم مسائل پیش روی وزارت نفت نیز در این حوزه مرتفع شود و تا پایان هفته آتی بتوانیم موافقت وزاری مربوط را دریافت کنیم.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به موضوع تامین برق به عنوان یک مساله پیش روی واحدهای زنجیره معدن، گفت: براساس داده‌ها، کاهش فروش شرکت‌های زنجیره معدن در ماه گذشته به دنبال کاهش برق، ۳۵۰ میلیون دلار بوده است. افت فروش این شرکت‌ها نیز طی پنج ماهه امسال به ۱٫۳ میلیارد دلار رسید. لذا با توجه به نیاز واحدهای بزرگ زنجیره معدن به برق، ضرورت دارد که این واحدها به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه احداث نیروگاه ورود کنند.

صباغ در پایان با اشاره به اینکه فروش شرکت‌های سهامی عام زنجیره معدن، طی چهار سال آتی ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر حدود هفت میلیارد دلار یعنی ۷ درصد سود فروش آن‌ها طی چهار سال، از سوی این شرکت‌ها در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شود، نیاز آن‌ها در حوزه نیروگاهی جبران خواهد شد؛ چراکه این روش، اطمینان بیشتری برای تامین برق آن‌ها ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.