جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
دریافت ۹۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان فارس
06 اردیبهشت 1400 - 12:06
شناسه : 11179
رییس سازمان صمت استان فارس خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال گذشته حقوق دولتی دریافت شده از معادن استان به میزان ۹۷۰ میلیارد ریال بوده که رشد ۱۵۳ درصدی نسبت به سال 1398 داشته است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر ادامه فعالیت‌ها و پژوهش‌های معدنی در سال جاری به ویژه در خصوص پهنه‌های اکتشافی استان توسط سازمان ایمیدرو در فارس، اظهار داشت: این پهنه‌ها شامل شمال و شمال شرق به مساحت ۱۷ هزار کیلومترمربع، پهنه پتانسیل‌یابی دولومیت جنوب به مساحت ۲۸ هزار کیلومترمربع و پهنه پتانسیل‌یابی شهرستان ممسنی و رستم به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۲ درصد از وسعت این استان در حال اکتشاف است، افزود: در همین راستا و طی سال گذشته نیز دو هزار محدوده بلوکه شده نیز در مرحله آزادسازی قرار گرفته و به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس شده است که منتظر دستور مقام عالی وزارت صمت، جهت آزادسازی محدوده‌ها هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به توسعه چشمگیر فعالیت‌های اقتصادی در سال ۱۳۹۹، گفت: در سال گذشته ۴۶ معدن نیمه‌فعال و راکد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته که موجب افزایش تولید و اشتغال شده است.

ایزدی بیان کرد: در سال گذشته حقوق دولتی دریافت شده از معادن استان به میزان ۹۷۰ میلیارد ریال بوده است که رشد ۱۵۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد.

وی به طرح اولویت‌دار صنایع معدنی سازمان ایمیدرو در استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: در پایان سال گذشته جواز تاسیس طرح احداث کارخانه آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی (P.C.C) در شهرستان داراب جهت کارخانه سیمان داراب صادر شد که شروع عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در پایان با اشاره به طرح‌های پتانسیل‌یابی در استان فارس، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۳۵ ماده معدنی در استان موجود است که با توجه به ظرفیت‌ها، امکان پتانسیل‌یابی بیشتری در راستای افزایش، تولید و اشتغال فراهم می‌آورد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.