شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن، الگوی خودباوری در صنعت کشور
19 اسفند 1399 - 11:30
شناسه : 8679
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛ نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، دوشنبه 18 اسفند ماه 1399 با حضور در شرکت ذوب‌آهن اصفهان، ضمن بازدید از خط تولید، با منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل این شرکت و دیگر مسئولان، دیدار و گفتگو کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از خط تولید ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان، این موفقیت را یک دستاورد بزرگ برای صنعت کشور دانست و اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه غرب، مشکلاتی برای صنعت و اقتصاد کشور ایجاد کرده است، اما جوانان و مدیران شرکت ذوب‌آهن الصفهان، این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و با خنثی نمودن تحریم‌ها، موفق شدند ضمن بهره‌گیری از توان و دانش فنی داخلی، محصول استراتژیک ریل را که تامین آن کاملا به واردات وابسته بود، بومی‌سازی نمایند.

وی افزود: ذوب‌آهنی‌ها ثابت کردند که در این شرایط سخت، می‌توان به قله‌های افتخار و خودکفایی صعود کرد و به الگوی خودباوری در صنعت کشور تبدیل شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان که ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل از توسعه حمل و نقل ریلی حمایت نمود، مسئولان هم باید از تولید این محصول مهم حمایت کنند و هرگز اجازه واردات آن را ندهند.

رجایی بیان کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۰، نه تنها واردات تمام محصولاتی که در داخل تولید می‌شود ممنوع است، بلکه برای واردات آن، مجازات در نظر گرفته می‌شود.

وی تعامل ذوب‌آهن اصفهان و شهرستان لنجان را خوب توصیف کرد و ادامه داد: خوشبختانه اعتماد و باور مثبت به مجموعه مدیریتی ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد و این مدیریت با نگاه مثبت و سازنده، فعالیت می‌کند. معتقد هستیم که هرگونه مشکل و مسئله‌ای را می‌توان از طریق تعامل و گفتگو با این مجموعه حل کرد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم لنجان، مسئله محیط‌زیست است که با اقدامات زیست‌محیطی می‌توان این نگرانی را به طور کامل رفع کرد.

در ادامه منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نیز به روند رو به رشد این مجتمع عظیم صنعتی و دستاوردهای آن در سال جاری اشاره کرد و گفت: دغدغه‌های مهم مردم شهرستان لنجان در حوزه‌های محیط‌زیست، اشتغال و آب را مدنظر داریم و در تمام این زمینه‌ها، اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در تمام استخدام‌های این شرکت، مطابق قانون، شهرستان لنجان در اولویت قرار گرفته است، ادامه داد: ساخت و نصب درب‌های فلکسیبل باتری شماره ۳ کک‌سازی و همچنین تدوین طرح جامع زیست‌محیطی این شرکت که با نظارت سازمان محیط‌زیست انجام شده است، از جمله اقدامات مهم اخیر این شرکت به حساب می‌آید.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پایان به طرح‌های مختلف این شرکت در جهت صرفه‌جویی مصرف آب که به کاهش ۵۰ درصدی در این مقوله منجر شده است نیز اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که با رویکرد مثبت مسئولان شهرستان لنجان، تعامل با منطقه به عنوان اولویت اصلی ذوب‌آهن اصفهان در حوزه مسئولیت اجتماعی، همچنان ادامه یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.