شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
پیشرفت ذوب‌آهن اصفهان با وجود تحریم و شیوع کرونا
20 بهمن 1399 - 13:18
شناسه : 6685
در نشست مسئولان صدرتامین و ذوب‌آهن عنوان شد: در نشست غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین و منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با معاونان و مدیران ذوب‌آهن اصفهان در روز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه در محل تالار آهن، ضمن اشاره به دستاوردهای این شرکت در زمینه مقابله با ویروس کرونا و اثرات ناشی از آن، برنامه‌های آینده این شرکت اشاره و مورد ارزیابی قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا سلیمانی در این نشست اظهار داشت: با وجود چالش‌های مختلف از جمله ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه دشمن، شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ صدرتامین و ذوب‌آهن اصفهان عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌اند.

وی افزود: طی ۴ سال گذشته در ذوب‌آهن اصفهان دستاوردهای بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم که حاصل لطف خداوند و تلاش و کوشش کارکنان و هییت‌مدیره محترم این شرکت بوده است.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت: در عمده صنایع فولاد کشور، حضور ذوب‌آهنی‌ها را به شیوه‌های مختلف شاهد بوده و هستیم. در این راستا روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان با انتشارات مختلف مانند ویژه‌نامه‌ها و کتاب‌های تاریخ شفاهی ذوب‌آهن تجربیات این عزیزان را مکتوب کرده است که اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود و امیدواریم ما نیز در ذوب‌آهن اصفهان با نسل حاضر بتوانیم روزهای خوبی را به عنوان اولین تولیدکننده فولاد کشور رقم بزنیم.

سلیمانی بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان بحمدالله توانسته است زیان انباشته خودش را به صفر رسانده و به مرحله سودآوری برسد که اقدامات فوق موجب شده تا شبکه‌های بانکی کشور برای تعامل بیشتر با ذوب‌آهن، ابراز تمایل نشان بدهند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان هم‌اکنون تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود و این محصول استراتژیک در محورهای مختلف مواصلاتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرارداد صادرات آن نیز منعقد شده است.  

مدیریت همه‌جانبه تحریم‌ها

منصور یزدی‌زاده نیز در این نشست گفت: با تلاش و کوشش تک تک پرسنل متعهد و نجیب کارخانه، جمعی و حمایت‌های هلدینگ صدرتامین، موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی را با وجود شیوع ویروس کرونا در شرکت شاهد هستیم.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان در مقایسه با سایر فولادسازان کشور که از گاز یارانه‌ای استفاده می‌کنند، بخشی از انرژی مورد نیاز تولید خود را از طریق واردات تامین می‌کند و به همین علت در برابر سایر تولیدکنندگان فولاد، حاشیه سود کمتری دارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: با وجود تمام نامهربانی‌های مختلف، اقدامات خوبی در زمینه تامین مواد اولیه انجام گرفت. سال گذشته موجودی سنگ‌آهن درشت‌دانه کارخانه، کفاف کمتر از ۱۰ روز از تولید را می‌داد که این عدد هم‌اکنون به بالای ۷۰ روز یعنی حدود ۷ برابر رسیده است.

منصور یزدی‌زاده عنوان کرد: در شرایط سخت تحریم و کمبود مواد اولیه باید در کنار تامین مواد آهن‌دار برای تولید، جهت ذخیره هم تلاش می‌کردیم تا به پایداری نسبی برسیم که این مهم تا حدودی صورت گرفته است اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب مسیر سختی را در پیش داریم. تملک معادن البرز مرکزی یک ضرورت بود که با حمایت هلدینگ صدر تامین محقق شد و این اقدام نشان داد که ذوب‌آهن اصفهان توانایی گرفتن معدن را دارد.

وی گفت: در زمینه پروژه‌های مدیریت مصرف آب اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و طرح‌هایی نیز در دست اجرا داریم. در حوزه مالی نیز زیان انباشته ذوب‌آهن اصفهان به صفر رسیده است که این اقدام، شاخص توزیع سود را برای سهامداران در پی داشته و ذی‌نفعان ارزشمند را به آینده امیدوارتر می‌کند. همچنین شبکه بانکی کشور ضمن تعاملات خوب با کارخانه، حد اعتباری را با حضور خود در این مجموعه افزایش داده‌اند.

مدیرعامل ذوب‌آهن در خصوص پروژه‌های توسعه شرکت نیز افزود: پروژه LF با شرایط خوبی در حال اجرا است. همچنین پروژه PCI نیز به عنوان یک طرح پیچیده راه‌اندازی شده است اما چینی‌ها در این خصوص همکاری لازم را با شرکت نداشتند و امیدواریم در سال آینده نتایج و منافع بهتری را از این پروژه شاهد باشیم.

یزدی‌زاده اضافه کرد: کوره بلند شماره یک ذوب‌آهن اصفهان بعد از ۵ سال وقفه با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان راه‌اندازی شد و در بخش‌های مختلف مانند سیستم خنک‌کننده، توزیع، بارگیری، اتوماسیون و غیره کوره جدیدی را شاهد هستیم. میانگین تولید چدن کارخانه به حدود ۹ هزار تن رسیده است و تلاش داریم در سال جاری رکورد ۲ کوره‌ای را داشته باشیم.

وی گفت: در بحث صادرات محصولات کارخانه این امکان وجود دارد که کل تولید شرکت را صادر کنیم که البته امیدوارم در این راستا موانع برداشته شود. مدیرعامل ذوب‌آهن در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه تعداد ۲۸۷ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و ۲ شهید گمنام هم به یادگار از دفاع مقدس در ذوب‌آهن داریم که باعث خیر و برکت برای ذوب‌آهن هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.