شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
۲۷ درصد از بومی‌سازی شرکت‌های معدنی در اختیار ذوب‌آهن اصفهان
15 فروردین 1400 - 15:28
شناسه : 9749
ذوب‌آهن اصفهان با سهم ۱۴۱ میلیون دلاری، به تنهایی ۲۷ در صد از سهم بومی‌سازی شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی را به خود اختصاص داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بنا به اعلام ایمیدرو بر اساس ارزیابی‌های انجام شده طی مدت مورد بررسی، ۱۲ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی در حوزه‌های سنگ‌آهن، فولاد، مس، آلومینیوم و بخش معدنکاری، ۵۲۴ میلیون دلار از تجهیزات مورد نیاز توسط سازندگان داخلی تامین شده است.

در میان شرکت‌های بزرگ، ذوب‌آهن اصفهان با سهم ۱۴۱ میلیون دلاری، بیشترین سهم از بومی‌سازی را در اختیار دارد. این در حالی است که ارزش بومی‌سازی در شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی طی ۱۱ ماه سال 1399 به ۵۲۴ میلیون دلار رسید.

پس از آن شرکت فولاد خوزستان با سهم ۱۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، شرکت ‌ملی صنایع مس ایران با سهم ۱۰۰ میلیون دلار و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با سهم ۷۰.۴ میلیون دلاری در رده دوم تا چهارم قرار گرفتند. سهم فولادمبارکه ۴۷ میلیون دلار و فولاد هرمزگان ۲۰ میلیون دلار بود.

لازم به توضیح است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای سال ۱۳۹۹، ارزش بومی‌سازی حاصل تولید قطعه و فرایند تولید، ۵۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.