یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024 ساعت ×
رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه
07 اردیبهشت 1400 - 17:20
شناسه : 11326
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق طرح تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت(تام) در سال ۱۳۹۹ خبر داد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام)، اظهار داشت: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد کشور وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به بسترسازی و فراهم آوری زمینه‌های لازم برای جذب این نقدینگی در بخش تولید می‌باشد.

تداوم بسترسازی برای جذب نقدینگی در بخش تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این سیاست را در سال ۱۴۰۰ نیز دنبال خواهیم کرد، گفت: باید بخش تولید برای سرمایه‌گذاری سودآور باشد تا سرمایه‌های سرگردان به سمت این بخش هدایت شوند.

رزم حسینی بیان کرد: از طریق سیاست‌های تامین مالی دولت که یکی از تکالیف و وظایف قانونی آن می‌باشد مانند تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید نیز در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

وی افزود با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بخش تولید تسهیلات بانکی ارائه شده است، افزود: از میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی در سال گذشته نزدیک به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

رشد صنعتی ۸ درصدی در سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجارت خارجی کشور در سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار و میزان تامین کالا در زمینه واردات و صادرات، ۱۴۶ میلیون تن است که این حجم از صادرات و تجارت نشانگر رشد و پویایی صنعت و تولید در کشور علی‌رغم همه مشکلات از جمله شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه محسوب می‌شود.

تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق طرح تام

رزم حسینی از تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق این طرح توسط شرکت‌های برتر در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: واحدهای راکد، نیمه تعطیل و ظرفیت‌های خالی را به صورت هدفمند در راستای این طرح تامین مالی خواهیم کرد.

وی خلق پول از مسیر تولیدکنندگان و شرکت‌های برتر را ضروری دانست و بیان کرد: در این راستا سال گذشته ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند شناسایی شده است که تفاهم‌نامه‌هایی را با آن‌ها امضا کرده‌ایم.

رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: واردات کالاهای مورد نیاز تولید، تجهیزات و قطعات مورد نیاز کارخانجات به صورت هدفمند دنبال می‌شود و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها نیز سیاست تقویت و تعمیق ساخت داخل تداوم دارد.

گفتنی است که در آیینی که با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) میان ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک تجارت(به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.