جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر داخلی‌سازی صنعتی کشور
20 مهر 1400 - 14:16
شناسه : 19072
رییس مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق گزارش‌های واصله از استان‌های مختلف کشور، میزان داخلی‌سازی‌های انجام شده از برنامه‌ریزی‌ها فراتر رفته و به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدمهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: برای سال جاری برنامه داخلی‌سازی سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری به‌منظور جایگزینی کالاهای ساخت داخل با کالاهای وارداتی برنامه‌ریزی شده بود که جمع‌بندی گزارش‌های استانی حاکی از تحقق بیش از ۵۰ درصدی آن در نیمه نخست ۱۴۰۰ است.

وی افزود: سال گذشته نیز سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تعهد در این زمینه و داخلی‌سازی کالاها و تجهیزات در استان‌های مختلف ایجاد شد، اما استان‌ها عملکردی درخشان داشتند و رقمی بیش از این مقدار را محقق کردند.

براساس این گزارش، سال گذشته استان‌های تهران و اصفهان بیشترین عملکرد ارزی را در مقوله داخلی‌سازی داشتند، به‌طوری که تهران با داخلی‌سازی حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری، عملکردی درخشان در این زمینه ثبت کرد و در مجموع به‌جز پنج استان، بقیه استان‌ها بیش از صد درصد در این زمینه توفیق یافتند.

دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی صنعت

رییس مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های صنعتی کشور و احصا نیازمندی‌ها در این زمینه است و با هماهنگی دو طرف ارائه‌دهندگان خدمات و بازدیدکنندگان می‌توان گام‌های بهتری در راستای برنامه توسعه داخلی‌سازی برداشت. علاوه بر این نمایش توان تولید برای جایگزین کردن محصولات داخلی در شرایط تحریم و مشخص شدن نیاز تجمیعی به تجهیزات و ماشین‌آلات برای تقویت تولید داخل دو دستاورد نمایشگاه صنعت است.

هادوی در پایان با بیان اینکه به جز دو مورد مهم یاد شده، ارتقا و بهبود کیفیت ماشین‌آلات و تجهیزات نیز موضوع مهمی است، خاطرنشان کرد: رقابتی که در نمایشگاه ایجاد می‌شود منجر به جرقه فناوری و خلاقیت‌های جدید خواهد شد. همچنین نمایشگاه بین‌المللی با حضور بازدیدکنندگان خارجی به بحث صادرات هم کمک خواهد کرد که این از دستاوردهای جانبی نمایشگاه صنعت خواهد بود.

گفتنی است، این نمایشگاه در زیرگروه‌های ماشین‌آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای، تجهیزات ایمنی و بهداشت، فروش و خدمات پس از فروش و…. به مدت چهار روز (تا ۲۱ مهرماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.