شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رشد ۱۰۴ درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته
11 خرداد 1401 - 17:26
شناسه : 28608
مدیرعامل مس شهید باهنر گفت: از جمله مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال۱۴۰۰، افزایش ۸۱ درصدی فروش ریالی نسبت به سال 1399، افزایش ۷ درصدی تناژ تولید نسبت به سال گذشته، رشد ۹۸ درصدی سود عملیاتی و ۱۰۴ درصدی سود خالص بوده است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی مس شهید باهنر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر درسال مالی منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ به ریاست محمدرضا درخشنده، در محل مجتمع کرمان برگزار شد و ابتدای این جلسه، مجید ضیائی مدیرعامل مس شهید باهنر، گزارشی از وضعیت عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته ارائه و سپس به برخی از برنامه‌های پیش روی این شرکت برای سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

ضیایی اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال۱۴۰۰، افزایش ۸۱ درصدی فروش ریالی نسبت به سال ۱۳۹۹، افزایش ۷ درصدی تناژ تولید نسبت به سال گذشته، رشد ۹۸ درصدی سود عملیاتی و ۱۰۴ درصدی سود خالص بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی در بخش‌های تولید و افزایش سود خالص به دست آورده‌ایم. جمع کل صادرات سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۰.۶۰۷.۱۲۹میلیون ریال شد و با توجه به رقم ۲.۲۴۲.۶۱۱ میلیون ریالی فروش طی سال ۱۳۹۹، شاهد رشد ۳۴۱ درصدی در عملکرد این بخش بوده‌ایم.

مدیرعامل مس باهنر بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۵ هزار تن تولید داشتیم که با افزایش بیش از ۳ هزار تن نسبت به سال ۱۳۹۹، توانستیم ۹۸ درصد کل بودجه سال را محقق سازیم. در شرایط منفی حاکم بر بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، نماد فباهنر ۷۱ درصد بازدهی داشته و از ارزشمندترین نمادهای بورس بوده است.

ضیایی سود خالص شرکت صنایع مس شهید باهنر را ۱۳.۰۰۷.۸۰۸  میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با تصویب مجمع مقرر شد مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ ریال سود به ازیای هر سهم، تقسیم و پرداخت شود.

پس از ارائه گزارش مدیرعامل این شرکت، رییس مجمع ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته به وسیله مدیران، کارکنان و کارگران مس باهنر در سال ۱۴۰۰ اذعان کرد: روند موفقیت و تعالی مس باهنر که از شرکت‌های هلدینگ تاصیکو بوده، با حضور مدیرعامل و تیم مدیریتی آن و همچنین ایجاد فضای مشارکت و همکاری کلیه بخش‌های این شرکت ادامه داشته که نتایج آن را در گزارش عملکرد این شرکت شاهد بودیم.

درخشنده ابراز امیدواری کرد که با تلاش مدیریت و کارکنان، مجموعه عظیم مس شهید باهنر، با روحیه بالای کاری و همت مثال‌زدنی کارکنان، شاهد استمرار رونق و توسعه فعالیت‌های گسترده خود بوده و با برنامه‌ریزی دقیق مدیران، بتواند در سال جاری نیز به اهداف مشخص شده و کسب عناوین برتر خود در تولید، فروش و صادرات دست یابد و همچون سال ۱۴۰۰ عملکرد درخشانی داشته باشد.

در ادامه مدیرعامل و هییت‌رییسه مجمع به سوالات سهامداران در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند. بر اساس این گزارش در مجمع عمومی عادی سالیانه مس باهنر علاوه بر درخشنده  به عنوان رییس مجمع، شجاعی و سعیدی مدیران مالی و امور مجامع هلدینگ صدرتامین، رجبی نماینده سازمان بورس، حبیبی نماینده سازمان حسابرسی، سالاری نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، علینقی پور و مقصودی اعضا هییت‌مدیره مس باهنر و گروهی از سهامداران حضور داشتند و بیش از ۳۲۲ سهامدار نیز به صورت برخط، مجمع را دنبال می‌کردند؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت در مجموع ۷۸ درصد سهامداران شرکت در این مجمع حضور داشتند.

لازم به ذکر است که سال ۱۴۰۱، سومین سال متوالی بود که به دلیل انتقال دفتر مرکزی به محل مجتمع، مجمع عادی سالیانه مس باهنر، در کرمان و محل شرکت، با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.