به گزارش اخبارفلزات، قیمت بالای زغالسنگ و پیشبینی افت قیمت فولاد میتواند حاشیه سود فولادسازان هندی را تحت فشار بیشتری قرار دهد. در حالی که میانگین قیمت فولاد در چین ماه سپتامبر به اوج ۹۳۹ دلار رسید ماه گذشته ۷۵۰ دلار شد و در ماه نوامبر نیز نزولی بود، اما در هند رشد قیمت زغالسنگ و کرایه حمل بالا قیمتهای داخلی را افزایش داد.
در این بین چین برای کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا محدودیتهای فعالیت بنادر را شدیدتر کرده و قرنطینه ۷ هفتهای برای بنادر در نظر گرفته از این رو بهبود شرایط صنعت کشتیرانی به زمان بیشتری نیاز دارد.
در تلاش برای کنترل ویروس کرونا، چین به ممنوعیت تغییر خدمه خارجی کشتیها ادامه میدهد و اخیرا قرنطینه اجباری هفت هفتهای را برای دریانوردان چینی وضع کرده است. حتی کشتیهایی که خدمه خود را در جاهای دیگر جابهجا کردهاند باید دو هفته منتظر بمانند تا به آنها اجازه ورود به بنادر چین داده شود. این امر موجب اختلال بیشتر در فعالیت کشتیها و افزایش بحران بخش عرضه شده است.
گفتنی است، از آغاز ماه نوامبر، قیمت جهانی فولاد و سنگآهن به دلیل تقاضای ضعیف روند کاهشی داشته است. در واقع، فولاد اکنون در کمترین سطح هشت ماه اخیر معامله میشود. لذا با پیشبینی اینکه قیمت فولاد در هند نیز با کمی تاخیر نسبت به بازارهای جهانی نزولی میشود، برخی از مصرفکنندگان بزرگ فولاد در هند سفارشات جدید را به تعویق انداختهاند تا قیمتها کاهش یابد.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه