دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت ×
عقب‌نشینی قیمت طلا
12 خرداد 1400 - 15:59
شناسه : 13274
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه 12 خرداد ماه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و اوج‌گیری ریسک‌پذیری که تقاضا برای دارایی امن را تضعیف کرد، با کاهش روبه‌رو شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۹۶ دلار و ۳۹ سنت رسید. همچنین بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا مرز یک هزار و ۹۱۶ دلار و ۴۰ سنت صعود کرده بود..

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۹۸ دلار و ۳۰ سنت رسیده است. علاوه بر این بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه بدون تغییر و در یک هزار و ۹۰۵ دلار بسته شد.

به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، رشد بازده اوراق خزانه که جذابیت طلا را کمتر کرد، سودگیری ملایمی را به دنبال داشت. البته در آستانه انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه نگرانی‌هایی در بازار وجود دارد. با این حال همه سیگنال‌های تورم به نفع طلا در بلندمدت مانده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله پس از اینکه به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد، در بالای ۱.۶ درصد تحکیم و هزینه نگهداری طلا را افزایش داد.

آماری که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد فعالیت تولیدی آمریکا طی ماه مه تحت تاثیر بهبود تقاضا به دنبال بازگشایی اقتصاد، اوج گرفته است. لذا آمار اقتصادی مطلوب به بهبود ریسک‌پذیری در بازارهای مالی کمک کرد و به تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند طلا ضربه زد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا که همواره پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود، در ماه مه بزرگ‌ترین رشد قیمت ماهانه طی ۱۰ ماه اخیر را ثبت کرد که تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و رشد تورم در آمریکا و انگلیس روی داد.

لازم به توضیح است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به دو هزار و ۸۴۴ دلار و ۹۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، یک هزار و ۱۸۳ دلار و ۷۲ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.