جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
فرصت برای ارتقای جایگاه بخش معدن در اقتصاد فراهم است
17 آذر 1399 - 8:58
شناسه : 2726
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: موانع موجود بر سر راه فروش نفت، سبب شده تا فرصت برای ارتقای جایگاه معدن در اقتصاد کشور فراهم باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از معدن۲۴، تقی نبئی در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی معدن ایران و و شرکت معنا (معدن، نوآوری، اندیشه) وابسته به بنیاد برکت (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)) افزود: یکی از دلایل خام‌فروشی در بخش معدن، کمبود یا نبود تکنولوژی روز است.
وی بیان‌داشت:‌ بخش معدن در شرایط تحریم‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش کلیدی و محوری داشته باشد.
نبئی خاطرنشان کرد: اکنون ۴۱ هزار نفر عضو متخصص سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ۳۱ استان منطبق با ذخایر معدنی پراکنده اند و بخش معدن علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی، می‌تواند نقش موثری در محرومیت‌زدایی در سطح کشور داشته باشد.

برنامه ریزی برای توسعه فرآوری مواد معدنی
در این مراسم، سعید عشیری مدیرعامل شرکت دانش بنیان معنا گفت: برای توسعه فرآوری مواد معدنی در سال جاری با تمرکز در حوزه اکتشاف با بهره گیری از تکنولوژی های جدید نوین برنامه ریزی شده است.
این مسئول با بیان اینکه قابلیت توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش معدن وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا می توان به طرح‌های توسعه فناوری پرداخت.
به گزارش معدن۲۴، توسعه سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه‌ معدن و صنایع معدنی، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در استان‌ها و مناطق محروم، دستیابی به دانش فنی و تجاری‌سازی محصولات و خدمات مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی، تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در حوزه‌ معدن و صنایع معدنی و حمایت و توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و بازار محصولات دانش‌بنیان، مفاد این تفاهم نامه همکاری را تشکیل می دهند.
در این مراسم همچنین از سامانه جامع نظام مهندسی معدن (سنم) رونمایی شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.