شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه نشان مدیر ارزش‌آفرین را دریافت کرد
20 مرداد 1400 - 9:47
شناسه : 15995
در اجلاس سراسری مدیران ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب وکار کشور که با حضور زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، عباس تابش معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول و جمعی از مدیران نمونه کشوری برگزار شد، از مدیرعامل شرکت فولادمبارکه به عنوان مدیر ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار در کشور تقدیر شد و ضمن تقدیر از عملکرد مدیریتی این شرکت، نشان عالی مدیر ارزش‌آفرین به حمیدرضا عظیمیان تعلق گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه در ابتدای این اجلاس با اشاره به مسأله مدیریت ارزش، اظهار داشت: در دهه اول قرن ۲۱ شاهد دو بحران اقتصادی در جهان بوده‌ایم که منجر به نابودی برخی از شرکت‌های بزرگ و مهم در جهان شد. لذا در پی آن مدیران و راهبران سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به این فکر واداشته شدند که چگونه می‌توان در این شرایط بحرانی عملکرد اثربخشی داشت و با موفقیت به بقا ادامه داد.

وی با اشاره به تعریفی از موفقیت، افزود: آیا موفقیت به معنی بالارفتن سهام شرکت‌ها، ارزش سهام و یا به معنای کارآمدتر بودن، آینده‌نگری و کار کردن به شیوه‌ای است که در شرایط بحرانی بقای سازمان را تضمین کند؟استراتژی دستیابی به موفقیت بر پایه سود یعنی توجه به اتفاقات در بلند مدت وجود ندارد و این شیوه ممکن است صدماتی به کسب و کار شما وارد کند که جبران آن سخت باشد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای حفظ منابع انسانی، ارتقای کیفیت محصولات و توانایی در جذب مشتری‌های بالقوه بیشتر است، گفت: هر سازمان باید بتواند توانایی‌های خود را برای بلندمدت تقویت و از رویکردی دیگری تحت عنوان مدیریت مبتنی بر ارزش استفاده کند که هدف کلی در آن به حداکثر رساندن ارزش سازمان و یا شرکت است و تصمیمات امروز صرفا برای دستیابی به سود کوتاه‌مدت نیست.

اربابی با تاکید بر اینکه اگر سودآوری و پایداری سازمان را به عنوان تصمیمات بلندمدت در نظر داشته باشید، بازتاب آن را در آینده مشاهده خواهید کرد، بیان کرد: مدیریت مبتنی بر ارزش از افراد و کارکنان می‌خواهد همانند صاحبان شرکت فکر کرده و تصمیمات خود را به گونه‌ای اتخاذ کنند که در نهایت به سودآوری شرکت بی‌انجامد.

وی ادامه داد: مدیریت بر مبنای ارزش با این رویکرد است که نگاه مدیران به تنهایی بر سود نباشد، بلکه کلیه کارشناسان و کارکنان باید این رویکرد را داشته و مدیران به طور مداوم به دنبال رشد فرصت‌هایی باشند که به ارزش‌آفرینی منجر می‎شود؛ در نتیجه رویکرد اعتقاد به جریان نقد و رشد در آینده به عنوان منبع ارزش افزوده شناخته می‌شود.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: مدیران تصمیمات خود را صرفا بر پایه نیازهای مالی و شاخص‌های حسابداری با این رویکرد دنبال نمی‌کنند و هرچقدر فشارهای بیرونی و درونی بر مدیران افزایش یابد، می‌توانند در این رویکرد به دنبال تضمین ارزش بهینه برای آینده سازمان باشند.

اربابی با اشاره به این نکته که تصمیمات روزانه و مقطعی می‌تواند در ارزش سازمان نقش به‌سزایی داشته باشد، اذعان داشت: تمامی این تصمیمات برای کوتاه‌مدت بوده و ممکن است برای آینده دور سازمان اثر منفی داشته باشد؛ هدف از  مدیریت ارزش بر این است که تصمیات روزانه معطوف به نتیجه آن‌ها در آینده دور باشد و برای کل سازمان مشارکت در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌سازی رویکرد مذکور فرایندی دارد که گام نخست آن شناخت واقعی، دقیق و درک صحیح از محرک‌های ارزش‌آفرین در سازمان است، یادآور شد: در حال حاضر موضوع تدوین راهبرد، استراتژی مناسب و تامین اهداف بر مبنای استراتژی و در نهایت تامین شاخص‌های اندازه‌گیری و پیاده‌سازی اقدامات اصلاحی مطرح است.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه مدیریت مبتنی بر ارزش تنها برای بخش خصوصی نیست، تصریح کرد: این شیوه مدیریتی شاید برای بخش دولتی کارسازتر باشد؛ اما بسیاری از مدیران بخش دولتی برای بقای موقعیت خود ممکن است تصمیماتی را اتخاذ کنند که نتیجه کوتاه‌مدت داشته باشد.

اربابی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور اگر فکر کنیم با توجه به عدم وجود منافع کافی کار مهمی را انجام دهیم، اشتباه است، گفت: وجود منابع محدود با مدیریت بهره‌وری امکان ارزش‌آفرینی را فراهم می‌کند، اما باید دور دست را ببینیم و آینده را مطلوب و مناسبی ترسیم کنیم.

ارزش‌آفرینی به غنای مدیر می‌افزاید

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در ادامه این اجلاس سراسری گفت: مدیریت میوه تدبیر است و در کنار آن ارزش آفرینی که قرار گیرد به غنای مدیر می‌افزاید. در همین راستا ارزش ناظر بر خصیصه‌ها و شاخص‌هایی است که شاید ۸۰ درصد ارزش معنوی و تنها ۲۰ درصد جنبه مادی داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه آنچه از مدیر ارزش آفرین انتظار می‌رود ایجاد یک اثر هنرمندانه است، خاطرنشان کرد: هر مدیری در کار خود یک هنرمند است و فعالیت خوب و موثر مانند یک اثر هنری می‌ماند. البته امروزه مدیریت ما چه در جنبه برخوردی و چه در جنبه امتیاز دادن، تعیین این شاخص‌ها و ارزش‌گذاری‌ها، نقاشی‌های جاودانه زیبایی ثبت کرده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.