یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه پیشگام در هوشمندسازی صنعتی
15 تیر 1400 - 16:55
شناسه : 14810
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت ایریسا، با حمایت ویژه شرکت فولادمبارکه که با حضور مهدی نقوی معاون تکنولوژی شرکت فولادمبارکه، رسول سرائیان مدیرعامل شرکت ایریسا، احمدرضا تابش رییس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی و جمعی از اساتید و مدیران شرکت ایریسا و شرکت فولادمبارکه برگزار شد، گفت: مایه افتخار است که شرکت فولادمبارکه دانشگاه صنعتی اصفهان را برای نخستین آزمایشگاه صنعت ۴ انتخاب کرده است؛ چراکه این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه فولادی کشور در زمینه هوشمندسازی صنعتی پیشگام است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، در این مراسم اظهار داشت: امروز ورود به نسل چهارم دوراهی بودن و نبودن است و اساسا رقابت‌پذیری، تغییر فضای کار و ماموریت‌ها نشان می‌دهد که در این مسیر پیش رو یا حذف شدنی خواهیم بود.

وی افزود: امروزه اهداف دانشگاه صنعتی اصفهان بازتعریف شده است، لذا محیط دانشگاه باید به انتظارات جامعه هدف پاسخ دهد، از سوی دیگر با ورود تحریم‌ها و نوسانات بازار، صنعت ناگزیر به هدف‌گذاری هوشمندسازی است که شرکت فولادمبارکه در این مهم پیشگام بوده است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: شرکت فولادمبارکه با پیش گرفتن هوشمندسازی، ماندن و دانشگاه صنعتی اصفهان با توسعه مراکز تحقیقات و ایفای مسئولیت اجتماعی و جذب نیروی انسانی و هییت علمی پرکار سعی دارند، ماندن را در دوراهی بودن و نبودن انتخاب کنند.

ابطحی بیان کرد: فصل مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان با شرکت فولادمبارکه «هوش مصنوعی» است و توجه به نوآوری، تجاری سازی و تبادل فناوری و اشتراک‌گذاری ساختارهای پژوهشی به همکاری با این مجموعه و فولادهرمزگان برآمده است.

وی در پایان راه‌اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت ۴.۰ در کشور را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: امروز شاهد آغاز همکاری با صنعت هستیم تا به دستاوردهای بزرگی دست یابیم. لذا مایه افتخار است که شرکت فولادمبارکه، دانشگاه صنعتی اصفهان را برای نخستین آزمایشگاه صنعت ۴.۰ را انتخاب کرد.

شایان ذکر است موضوع صنعت ۴٫۰ یا نسل چهارم اتوماسیون صنعتی، به ایجاد یک تحول دیجیتال در صنعت می‌پردازد. به عبارت دیگر این مفهوم، بیانگر درهم تنیدگی و ارتباط همه‌جانبه اجزا سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هوشمند از طریق بستر اینترنت اشیاء در محیط صنعتی است. برقراری ارتباط اجزا از طریق شبکه اینترنت نسبت به اتوماسیون‌های نسل قبل که تنها از طریق شبکه‌های داخلی به هم مرتبط بودند، بستری برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در مدیریت سیستم شده و همچنین امکان استفاده از زیرساخت‌های پردازش ابری و محاسبات لبه را در کل زنجیره صنعت فراهم می‌سازد.

گفتنی است، به طور خاص در صنعت فولاد از مرحله استخراج گرفته تا بخش تولید و تحویل محصول نهایی، هوش مصنوعی می‌تواند در حوزه‌های مختلفی شامل هوشمندسازی فرایند تولید، ارتباط با مشتریان، تحلیل و مدیریت بازار، هوشمندسازی فرایند تعمیر و نگهداری، نظارت بهینه بر محیط کار و بهبود ایمنی محیط کار مورد استفاده قرار گیرد. همه این موارد موجب بهبود بازده و ایمنی محیط کار در کنار کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.