دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت ×
قیمت طلا در مسیر رشد
10 آذر 1400 - 12:33
شناسه : 21200
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر بازده پایین‌تر اوراق قرضه و ابهامات در خصوص رشد اقتصادی در بحبوحه شیوع واریانت جدید اُمیکرون، افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۸۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۸۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۵ درصد کاهش، در یک هزار و ۷۷۶ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به قیمت نهایی روز سه شنبه که پایین‌ترین رکورد سه هفته اخیر بود، ایستاد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

در پی اظهارات جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که بانک مرکزی در نشست ماه دسامبر احتمالا درباره سرعت بخشیدن به پایان برنامه خرید اوراق قرضه چند ماه زودتر از موعد مقرر با توجه به قوت گرفتن اقتصاد و انتظارات برای استمرار فشارهای تورمی بحث خواهد کرد، طلا روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد یک ماه اخیر سقوط کرده بود.

هارشال باروت مشاور ارشد امور جنوب آسیای شرکت متالز فوکوس، گفت: اظهارات پاول موانع بیشتری برای طلا در کوتاه مدت ایجاد کرد، اما عملا تغییری ایجاد نمی‌کند زیرا تعدیل سریع‌تر از حد انتظار برنامه خرید اوراق قرضه پیشتر در قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، همچنان ابهامات زیادی پیرامون رشد اقتصاد در پی شیوع واریانت جدید اُمیکرون و موقتی بودن یا نبودن تورم وجود دارد. در همین راستا ریچارد کلاریدا یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد که مقامات بانکی از اینکه تورم بالای هدف ۲ درصد بانک مرکزی مانده است، راضی نیستند و پایین آوردن تورم در حفظ انتظارات نزدیک به هدف بانک مرکزی، اهمیت خواهد داشت.

تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخ‌های بهره برای محدود کردن تورم، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی است، افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۸۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۲.۳ درصد صعود کرد و ۹۵۵ دلار و ۳۷ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۱ درصد افزایش، یک هزار و ۷۷۴ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.