شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
مجوز احداث نیرگاه برق برای بخش صنعت صادر شد
23 تیر 1400 - 11:58
شناسه : 15108
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی: مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: از آنجایی که صنعت یکی از بخش‌های پرمصرف است، با صدور مجوز ساخت نیروگاه می‌توانند به صورت خودکفا برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه بسازند. در این راستا ساخت ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه به بخش صنعت محول شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نیروگاه‌های جدید صنایع تا سه سال آینده راه‌اندازی شوند، اظهار داشت: از چند ماه قبل تاکنون مذاکراتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو در جریان بود که بر اساس آن مقرر شد وزارتخانه و واحد‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های حرارتی اقدام کنند. در این راستا درخواست رسمی آن‌ها چهار روز قبل به دست شرکت رسید.

وی افزود: از آنجایی که صنعت یکی از بخش‌های پرمصرف است، با صدور مجوز ساخت نیروگاه می‌توانند به صورت خودکفا برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه بسازند. در این راستا ساخت   ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه به بخش صنعت محول شد.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران از سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد یورویی بخش صنعت در ساخت این نیروگاه‌ها توسط بخش صنعت خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از زمان ساخت سه سال زمان خواهد برد تا این نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به بهره‌برداری برسد.

طرزطلب بیان کرد: در راستای تشویق، مساعدت و همکاری با بخش صنعت و تسریع در این کار به وزارت صنعت و صنایع بزرگ اعلام کردیم که قصد داریم واحد گازی که در حال حاضر در اختیار شرکت قرار دارد را به آن‌ها واگذار کنیم تا با توجه به نگرانی بابت مصرف بالای گاز در این نیروگاه‌ها، آن‌ها را به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: در هر دو روش بر اساس قوانین و مقررات موجود و از جمله قانون بودجه سال جاری می‌توانیم همکاری خوبی با بخش صنعت داشته باشیم. همچنین با توجه به پراکندگی نیروگاه‌های بخش صنعت در اکثر استان‌های صنعتی جنوب غرب، شمال شرق، جنوب و شمال و مرکز کشور، این ظرفیت بر اساس ۱۳ نقشه و پلان عملیاتی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: برای هر بخش صنعتی پر مصرف که درخواست مجوز تاسیس نیروگاه را به شرط تامین مالی توسط خود صنعت داشته باشد، ظرف کمتر از چند ساعت مجوز صادر خواهیم کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.