شنبه, ۲۲ مرداد , ۱۴۰۱ Saturday, 13 August , 2022 ساعت ×
نوسازی ناوگان ریلی ذوب آهن اصفهان
09 مرداد 1401 - 8:37
شناسه : 30832
ناوگان حمل‌‌و‌‌نقل ریلی ذوب‌آهن اصفهان با بهره‌برداری از پنج دستگاه لکوموتیو مانوری با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ اسب بخار، نوسازی شد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، ایرج رخصتی،مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، در آیین آغاز بهره‌برداری از این لکوموتیوها که با حضور هیئت مدیره و جمعی از مسئولان این شرکت برگزار شد، بیان کرد: سرعت حمل‌‌و‌‌نقل، یک شاخص کلیدی در بهره‌وری است که تامین این لکوموتیوها می‌تواند این شاخص را در ذوب‌آهن ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی ذوب‌آهن در حال تحول است، افزود: این لکوموتی‌ها مربوط به یک برند معتبر جهانی است که در ارتقای بهره‌وری حمل‌‌و‌‌نقل شرکت، تاثیر بسیاری دارند. این تکنولوژی به همراه دانش آن، به کار گرفته شده و منطبق با سیستم حمل‌‌و‌‌نقل ریلی ذوب‌آهن است. 

مدبرعامل شرکت ذوب‌آهن با بیان اینکه در زمینه تعمیرات لکوموتیوها، آمادگی ارائه خدمت به راه‌آهن کشور را داریم، عنوان کرد: در تمام بخش‌های ذوب‌آهن اصفهان، شاهد مدرنیزاسیون هستیم و از بالاترین سطوح تکنولوژی استفاده می‌کنیم. بنابراین نباید تصور شود که این صنعت، به دلیل قدمت بالا، از تجهیزات قدیمی استفاده می‌کند .

محمد جعفر صالحی، معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان نیز در این خصوص مطرح کرد: تامین این لکوموتیوها، برای تسریع در جریان ورود مواد‌‌اولیه، تخلیه ایستگاه زرین‌شهر و بازگرداندن واگن‌های خالی به مبادی جهت بارگیری و در نتیجه تسریع در سیر بازرگانی شرکت‌های حمل‌‌و‌‌نقل ریلی، جهت تامین مواد‌‌اولیه ذوب‌آهن صورت گرفت که یک اقدام بزرگ محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم این نوسازی تداوم داشته باشد تا در چرخه حمل‌‌و‌‌نقل ریلی کشور نیز تاثیرگذار باشیم.

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان اذعان کرد: ذوب‌آهن اصفهان در سال، حدود هفت میلیون تن حمل‌‌و‌‌نقل ریلی دارد که پنج میلیون تن آن مربوط به مواد‌‌اولیه و دو میلیون تن آن مربوط به محصول است. در واقع ۷۵ درصد حمل‌‌و‌‌نقل مواد‌‌اولیه و ۲۵ درصد حمل‌‌و‌‌نقل محصولات ذوب‌آهن اصفهان، به صورت ریلی انجام می‌شود.  

حامد محمدی، مدیر راه‌‌آهن و ترابری ذوب‌آهن اصفهان نیز بیان کرد: وظیفه اصلی ناوگان حمل‌‌و‌‌نقل ریلی ذوب‌آهن، جابه‌جایی محصولات تولیدی، چدن، سرباره و ورود مواد‌‌اولیه به کارخانه است که همگی از کالاهای خطرناک در حمل‌‌و‌‌نقل ریلی محسوب می‌شوند.

وی افزود: حمل‌‌و‌نقل ریلی ذوب‌آهن، طول خطی حدود ۱۳۷ کیلومتر و ۳۰۷ سوزن دارد که تجمع این حجم تجهیزات در یک فضای محدود، نشان‌دهنده قدرت این مجموعه است.

مدیر راه‌آهن و ترابری ذوب‌آهن اصفهان مطرح کرد: سال‌ها بود که حمل‌‌و‌نقل ریلی ذوب‌آهن، نیازمند تزریق خون تازه در رگ‌ها بود که تامین این لکوموتیوها، این نیاز را رفع کرد.

مدیر راه‌آهن و ترابری ذوب‌آهن اصفهان در پایان یادآور شد: این لکوموتیوها برای شرایط آب‌‌و‌هوایی ایران طراحی شده‌اند و توانمندی مناسب جهت انجام مانورهای سنگین و نیمه‌سنگین را دارند. به لحاظ فنی نیز کارشناسان ذوب آهن، آشنایی کافی با آن‌ها دارند و برای تعمیر و نگهداری نیز مشکلی نخواهند داشت. همچنین با وجود پنج دستگاه لکوموتیو جدید، فرصت مناسبی جهت برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی دیگر لکوموتیوها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.