دوشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۱ Monday, 23 May , 2022 ساعت ×
همکاری مجدد ذوب‌آهن و متروی تهران
16 مرداد 1400 - 17:18
شناسه : 15839
معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن‌اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره‌برداری در متروی کلان شهر تهران شدند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن‌اصفهان، اظهار داشت: پیرو تولیدات ریلی ذوب‌آهن، از جمله ریل‌های  ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه‌آهن، ریل  S۴۹ برای متروی بهارستان، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع محصول بی‌نیاز شود.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب‌آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است، افزود: ریلی که امروز تولید شد، پس از کنترل، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد، ارسال می‌شود.

همکاری مجدد شرکت ذوب‌آهن و راه‌آهن شهری تهران

علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص گفت: در گذشته از ریل ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان استفاده کرده‌ایم که خوشبختانه از کیفیت بالایی برخوردار است. لذا بی‌شک با توجه به اینکه تولید ریل ۵۴E۱ نیز بر اساس استانداردهای بین‌المللی است، کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل ۵۴E۱ نیاز داریم که قطعا شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، این مترو را اولین متقاضی ریل ۵۴E۱ از ذوب‌آهن اصفهان دانست و بیان کرد: سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد، متروی اسلامشهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود.

عبدالله‌پور تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان با توجه به شرایط تحریم یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و اذعان داشت: در گذشته ریل مترو مورد نیاز را از کشور اتریش وارد می‌کردیم که با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار از کشورهای روسیه و ترکیه ریل مورد نیاز تامین می‌شود که از آن کیفیت برتر برخوردار نبود و حتی هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.

وی یادآور شد: در شرایط تحریم که مشکلات مالی نیز وجود دارد، دغدغه تامین ریل یکی از مهمترین مسائل ما است و به تدریج تامین آن حتی از کشورهای روسیه و ترکیه نیز سخت شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، عنوان کرد: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد حتی مانع خروج ارز از کشور نیز می‌شود، و دغدغه ما برای تامین ریل را از بین برد و مهمتر از همه اینکه‌، وابستگی کشور را در حمل و نقل ریلی به سایر کشورها کاهش می‌دهد.  

تولید انبوه این ریل کلید خورد

محمد امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن نیز گفت: در ادامه برنامه تولید ریل در نورد ۶۵۰ و تکمیل سبد ریل کشور، هدف ما در این ماه تولید ریل ۵۴E۱ بود که امروز ۱۲ مردادماه تست مورد نظر انجام و مطابق استاندارد EN۱۳۶۷۴ به هدف رسیدیم.

وی با اشاره به سابقه ذوب‌آهن در تولید ریل S۴۹ برای متروی بهارستان اصفهان، تصریح کرد: از خصوصیات این ریل استحکام و مقاومت بیشتر است که میزان تحمل بار مسافری بالایی را دارد .  

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن، گفت: سفارشی که در حال حاضر داریم کمتر از هزار تن است. لذا خوشبتانه تولید انبوه این ریل کیلد خورد و با توجه به استفاده از این ریل در مترو تهران، قطعا سفارش‌های بعدی را هم خواهیم داشت.

ریل راه‌آهن شهری یک پروفیل قابل ارسال است

علیرضا مهرابی سرپرست کارگاه ۶۵۰ نیز بیان کرد: این ریل نسبت به ۶۰E۱ ابعاد کوچک‌تری دارد، به همین دلیل تولید آن سخت‌تر است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ریل تولیدی ذوب‌آهن همه مشخصات یک پروفیل قابل ارسال برای مصرف را دارد، خاطرنشان کرد: در نورد رسیدن به ابعاد پروفیل ۵۴E۱ سخت‌تر از سایر ریل‌ها است، به همین دلیل پروسه طراحی این ریل زمان بسیاری برده و سپس تراش غلتک صورت گرفت تا در نهایت به جمع بندی نهایی برای تولید رسیدیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.