شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
پتروشیمی گچساران چشم به راه بهره‌برداری
10 مهر 1400 - 12:08
شناسه : 18546
وزیر نفت در نشست مردمی شورای اداری شهرستان باشت گفت: پتروشیمی گچساران با سرمایه‌گذاری انجام‌شده، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بی‌شک در رشد و پیشرفت منطقه تاثیری بسزایی دارد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت در نشست مردمی شورای اداری شهرستان باشت، اظهار داشت: واحد تبدیل اتیلن به پلی‌اتیلن گچساران با پیشرفت ۲۵ درصدی، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی استان و منطقه باشت، افزود: برای بهره‌مندی حداکثری از توان جوانان این منطقه درخواست کردیم با سازمان فنی و حرفه‌ای استان و منطقه باشت ارتباط برقرار شود و در این راستا وزارت نفت مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی است تا پتروشیمی‌ها به‌دست جوانان منطقه راهبری شوند. همچنین ایجاد پارک پلی‌اتیلن در مناطق محروم جزو برنامه‌های است که وزارت نفت اجازه سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی دارد، اما ضمن تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در این حوزه، باید امتیازهای خوبی نیز به آن‌ها داده شود.

وزیر نفت با اشاره به توجه وزارتخانه به مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: تا ۳ درصد از پروژه‌های توسعه‌ای برای طرح‌های مذکور هزینه می‌شود. همچنین پروژه‌های کنونی هم ۲۶۰ میلیون یوروست که ۳ درصد آن برای هزینه‌کرد پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه خواهد شد.

اوجی در پایان با بیان اینکه ۱۱۴ میلیارد تومان به ۶۲ پروژه استان اختصاص دادیم، خاطرنشان کرد: پنج میلیارد تومان هم در اختیار استانداری قرار می‌گیرد که به صورت عادلانه بین شهرستان‌ها تقسیم می‌کنند. همچنین مشکلات آبرسانی نیز در نشست شورای اداری استان و هییت دولت مطرح و پیگیری می‌شود؛ همه توان وزیران، هییت دولت و شخص رییس‌جمهور برای حل مشکلات مردم است.  

گفتنی است، وزیر نفت و جمعی از اعضای هییت دولت به همراه ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری صبح روز جمعه، نهم مهرماه در سفری یک‌روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند؛ اوجی پس از بازدید از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی و شهرک صنعتی سربیشه شهرستان گچساران، در نشست مردمی شورای اداری شهرستان گچساران و باشت حضور یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.