شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
چشم انداز مناسب بازار خودرو و مسکن با عرضه کامل فولاد در بورس کالا
22 آذر 1399 - 4:26
شناسه : 3018
عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید که براساس قانون و عزم جدی دولت و مجلس، کل فولاد کشور قرار است در بورس کالا عرضه شود تا شفافیت شامل همه زنجیره تولید شده و دیگر تولیدکنندگان مجبور به تامین مواد اولیه از بازار آزاد نشوند؛ با این اقدام چشم انداز تامین مواد اولیه فولادی بازار خودرو و مسکن مطلوب خواهد بود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، شارلی انویه تکیه عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گویی عنوان کرد: با عرضه کل فولاد در بورس کالا، شفافیت قیمت و معاملات اتفاق می افتد و مشکل تامین مواد اولیه تولیدکنندگان مختلف از جمله تولید در بخش مسکن و خودرو به تدریج برطرف می شود. سودجویان مخالف عرضه کامل در بورس کالا این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی مواردی که در تنظیم صحیح قیمت خودرو و مسکن تاثیر دارد موضوع قیمت محصولات فولادی است که در همین رابطه مشاهده می کنیم که سودجویان تمایلی به عرضه فولاد در بورس کالا ندارند و به دنبال شفاف سازی قیمت نیستند.
به گفته نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، باید عرضه کامل فولاد در بورس کالا رقم بخورد تا به تدریج بازار کالاهای مرتبط با فولاد ساماندهی شود. این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قانون، بر عرضه فولاد در بورس کالا تاکید دارد و امروز دولت نیز همراه مجلس، شفاف سازی مبادلات کالایی را مسیر اصلی مبارزه با رانت و فساد می داند که مجرا و بستر اصلی این حوزه، بورس کالاست.
انویه تکیه در پایان با اشاره به افزایش قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن تابع شرایط مختلفی است که در یک سمت آن واسطه ها و از سوی دیگر نرخ فولاد و سیمان و سایر مصالح قرار دارد که علاوه بر انجام سایر اقدامات، آن بخش از مصالح مرتبط با فولاد به واسطه عرضه در بورس ساماندهی می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.