شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024 ساعت ×
کارگروه ویژه برای توسعه روابط تجاری با روسیه
04 خرداد 1401 - 13:28
شناسه : 28261
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه ویژه‌ای در سازمان توسعه تجارت برای بررسی حل مشکلات بازرگانی بین دو کشور تشکیل شده است و در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه، تسهیل ارتباطات مالی، بانکی، رفع موانع گمرکی، دیپلماسی تجاری و تسهیل نتایج آزمایشگاه‌ها و تسهیل فرایند ثبتی و برقراری ارتباط مستقیم بین فعالان دو کشور دنبال می‌شود.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدصادق مفتح قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه، در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای در سازمان توسعه تجارت برای بررسی حل مشکلات بازرگانی بین دو کشور تشکیل شده است، گفت: در این همایش تسهیل ارتباطات مالی، بانکی، رفع موانع گمرکی، دیپلماسی تجاری و تسهیل نتایج آزمایشگاه‌ها و تسهیل فرایند ثبتی و برقراری ارتباط مستقیم بین فعالان دو کشور دنبال می‌شود.

وی همچنین به دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون سفر معاون نخست‌وزیر روسیه به ایران نشان از اهمیت توسعه روابط بین دو کشور دارد. ایران با داشتن منابع غنی نفت، انرژی، موقعیت ژئوپلتیک و امنیت و ثبات پایدار، نیروی کار جوان، جوانان دارای تحصیلات عالی، دارای زمینه مناسبی برای توسعه روابط و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور دارد.

مفتح، گفت: ایران می‌تواند به هاب منطقه‌ای تبدیل شود؛ در بخش خدمات فنی و مهندسی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و برای کشورهای مختلف پروژه‌های بزرگ خدمات فنی و مهندسی اجرا کرده است. همچنین یکی از زمینه‌های توسعه همکاری بین ایران و روسیه را در زمینه تجارت و غذایی، کشاورزی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی، منسوجات، خودرو و قطعات خودرو و خدمات فنی و مهندسی است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: از پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور استقبال می‌کنیم و همچنین تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری نفت، در زمینه گاز و پتروشیمی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.