یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024 ساعت ×
کلنگ کارخانه گندله‌سازی غدیر نی‌ریز به زمین خورد
19 اسفند 1400 - 9:17
شناسه : 25621
مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز در کم‌تر از 5 ماه فعالیت خود توانست روز گذشته مورخ 18 اسفندماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی کلنگ کارخانه گندله‌سازی فولاد غدیر نی‌ریز را به زنی بزند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد غدیر نی ریز
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن مصطفی‌پور مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته در مسیر تولید با مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود برق و گاز روبه‌رو بوده است، اظهار داشت: با این وجود طبق برنامه پیش رفتیم و حتی یک روز کارخانه دچار خاموشی نشد و با حداقل ظرفیت اما با راندمان بالا کار را پیش برده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعمیرات سالانه را هم در کم‌تر از ۹ روز به اتمام رسانده‌اند، افزود: به رغم اینکه تعمیرات در سنوات گذشته با تعلل مواجه شده بود، مجبور شدیم یک اوورهال دو سالانه را انجام دهیم که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن و  حدود ۲۵ هزار نفر ساعت آن را عملیاتی و بار دیگر کارخانه را وارد مدار تولید کردیم.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز  به بخش بازرگانی نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان یک پیشرو در بورس شناخته شده‌ایم، به طوری که پس از ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور پیوسته در بورس فروش داشته‌ایم و در بخش خرید نیز خوشبختانه ۳۰۰ هزار تن گندله به صورت دپو شده داریم که این اتفاق هیچ وقت در این کارخانه رخ نداده است.

مصطفی‌پور با بیان اینکه هدف مدیران مالی فولاد غدیر شفافیت است به بحث توسعه پروژه‌ها پرداخت و عنوان کرد: در کارگاه فولادسازی در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر مشغول به کار هستند که بی‌سابقه بوده و بنا داریم تا پایان خرداد ۱۴۰۱ به مرحله بهره‌برداری برسانیم. علاوه بر این شروع به کار ساخت پساب فاضلاب صنعتی و اشتغال ۵۰ نفری یکی دیگر از مسائل این شرکت بود، اما مهمترین پروژه گندله‌سازی بود که در این روز با حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد.

وی از مسائل زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی نیز شانه خالی نکرد و یادآور شد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا رضایت مردمی را در منطقه ایجاد نمایم و در این رابطه با نمایش دادن پروژه بزرگ پارک آزادی به زودی دریاچه مصنوعی آن آبگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه آیت‌الله مهدی فال‌اسیری با تمجید از مدیر جدید فولاد درخواست نمود که این کارخانه مکانی برای اشتغال جوانان نی‌ریز، استهبان و بختگان شود. همچنین پیشنهاد داد تا با سرمایه مردمی و تخصص فولادی‌ها به خصوص فولاد غدیر نی‌ریز، صنایع پایین‌دستی در کنار فولاد ایجاد شود.

از طرح‌های نی‌ریز حمایت می‌کنیم

مراد هدایت فرماندار نی‌ریز با بیان اینکه زنجیره فولاد با تلاش مدیرعامل فولاد نی ریز در حال تکمیل است، تصریح کرد: از طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه حمایت و در تامین امنیت این پروژه‌ها همکاری لازم را خواهیم کرد. همچنین امیدواریم که این مجتمع الگویی برای اشتغال در سطح استان باشد و با به‌کارگیری نیروهای بومی شهرستان و شهرهای همجوار راه خود را ادامه دهد.

پیشرفت ۳۰ درصدی کارخانه گندله‌سازی

سعید صادقی معاونت پارلمانی وزارت دفاع با مقایسه دفاع نظامی و دفاع اقتصادی به تمجید از مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز پرداخت و وی را یکی از مسئولان پرتلاش گام دوم انقلاب خواند که توانسته در کم‌تر از ۶ ماه پیشرفت ۳۰ درصدی را در کارخانه ایجاد کند.

بهره‌برداری از کارخانه فولادسازی در ۱۴۰۱

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان نیز با بیان تاریخچه احداث هفت مجموعه فولادی، اذعان داشت: زمانی که مسئولیت نمایندگی مردم را به عهده گرفتم این کارخانه به صورت نیمه افراشته فعال بود و خمودی و واماندگی پیمانکاران را می‌شد کاملا مشاهده کرد، اما حالا به خوبی می‌بینید که چگونه در مسیر توسعه قرار دارد و انشالله فولادسازی در سال ۱۴۰۱ به نتیجه خواهد رسید.

وی به بحث آلایندگی کارخانه و اعتراض شورا و مردم قطرویه نیز اشاره کرد و ادامه داد: ملاک، نظر کارشناسان زیست محیطی است که خوشبختانه نظر آن‌ها مثبت بوده و شاهد احداث کارخانه گندله‌سازی هستیم، اما درخواست من این است که از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات فیلترینگ استفاده کنید تا دغدغه زیست محیطی مردم به حداقل برسد.

تلاش برای بهره‌برداری از کارخانه ذوب

امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نی‌ریز با تمجید از عملکرد مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز، گفت: مقرر شد که در سال ۱۴۰۴ سهمی برابر در حوزه صنعت، معدن، نفت و گاز داشته باشیم.‌

وی در پایان با بیان اینکه ما هم قبول داریم که یک واحد تولید آهن‌اسفنجی نمی‌تواند مجتمع تلقی شود، خاطرنشان کرد: نی‌ریز دارای بزرگانی همچون فضل‌ابن‌حاتم و قطب‌الدین نی‌ریزی است و اینها نشان از قدمت بالای این شهرستان دارد. ما نیز دغدغه مردم با این پیشینه تاریخی را درک می‌کنیم و بر این باور هستیم که توسعه صنعتی ممکن است به محیط‌زیست آسیب برساند، اما مزایای آن بیش از معایبش است. امیدواریم تا در ماه‌های آینده بخش ذوب به بهره‌برداری برسد.

لازم به ذکر است که اعتبار واحد آهن‌اسفنجی این مجموعه ۱۱۰ میلیون یورو بوده و قرار است طی دو سال با ظرفیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن ساخته شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.