شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
۱۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی در شرکت تعاونی فولاد کویر تولید خواهد شد
02 خرداد 1400 - 10:13
شناسه : 12601
مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان: مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این کارخانه، با بیان اینکه فولاد کویر اردستان در سه فاز طراحی شده است، گفت: فاز اول این کارخانه با ظرفیت تولید یکصد هزار تن آهن‌اسفنجی و با قابلیت افزایش به ۲۰۰ هزار تن طراحی شده است. همچنین پس از اتمام این سه فاز برای دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت خواهد گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سینک ساهنی مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این کارخانه، اظهار داشت: کارخانه فولاد کویر اردستان در سه فاز تعریف شده است که فاز نخست با ظرفیت نزدیک به یکصد هزار تن تولید آهن‌اسفنجی و با قابلیت افزایش ظرفیت به ۲۰۰ هزار تن در سال، فاز دوم ساخت نیروگاه برق به روش بازیافت حرارتی به ظرفیت ۱۶ مگاوات در سال و در سال‌های آتی با اجرای فاز سوم این پروژه شاهد تولید شمش فولادی به روش کوره القایی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن خواهیم بود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجموعه، برابر با هفت هزار میلیارد ریال و شامل دو بخش است؛ بخشی از آن توسط بخش خصوصی کشور هند و بخش دیگر توسط سرمایه‌گذاری داخلی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان، گفت: شیوه تولید آهن‌اسفنجی در این کارخانه با روش احیای مستقیم سنگ‌آهن بر پایه زغال‌سنگ طراحی شده است که حدود ۲۵ درصد آهن اسفنجی دنیا به همین روش تولید می‌شود.

ساهنی بیان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست این کارخانه که مسئولیت تولید آهن‌اسفنجی را برعهده دارد، از پنج سال پیش آغاز شده است که حجم عملیات انجام شده در ساخت این کارخانه شامل عملیات خاک‌برداری و سیویل بالغ بر ۱۰ هزار متر مکعب، ساخت، تامین و نصب اسکلت فلزی بالغ بر هشت هزار تن و کابل‌کشی ۵۰ کیلومتر است. علاوه بر این، فاز اول کارخانه برای  بالغ بر ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند که پس از اجرا و بهره‌برداری از هر سه فاز، این تعداد به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم افزایش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون همه تست‌های سرد این کارخانه با موفقیت انجام و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی ۲۰ روز آینده تولید اولیه کارخانه آغاز می‌شود. البته در این مرحله حساس به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه نیاز داریم.

گفتنی است که علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر، واحد فاستونی اردستان پس از ۶ سال رکود، با تملک بانک سپه و جذب سرمایه‌گذار مجدد به چرخه تولید بازگشت تا زمینه اشتغال در این استان فراهم شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.