سه شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۳۹۹ Tuesday, 2 March , 2021 ساعت ×
توسعه صادرات محصولات فولادی، استراتژی مدون می‌خواهد
05 اسفند 1399 - 17:28
شناسه : 7836
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان: مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در میزگرد تخصصی طرح جامع فولاد کشور که با حضور مصطفی موذن‌زاده بنیانگذار ایمیدرو، مهدی کرباسیان رییس پیشین هییت عامل ایمیدرو، محمد ابکا رییس هییت‌مدیره شرکت مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک و محمد آقاجانلو معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و چالش‌های شرکت‌های فولادی، کمبود مواد اولیه است که از این حیث، ذوب‌آهن اصفهان مشکلات جدی دارد و نمی‌تواند به واسطه عدم مواد اولیه کافی، ظرفیت تولید خود را تکمیل نماید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در دومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران اظهار داشت: واحدهای فولادی کشور از جمله ذوب‌آهن اصفهان به دلیل نداشتن مواد اولیه نمی‌توانند با ظرفیت کامل تولید کنند.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان متاسفانه سهمیه مواد اولیه ندارد که این موضوع باید مورد توجه مسئولان باشد. اگر قرار است سهمیه مواد اولیه به واحدهای فولادی اختصاص نیابد، باید در خصوص همه این واحدها این سیاست اتخاذ شود، اما در حال حاضر تنها ذوب‌آهن اصفهان است که سهمیه مواد اولیه ندارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه در زنجیره فولاد کشور همچنان مباحث مختلف و حل نشده‌ای همچون چالش‌های داخلی یا جهانی بودن معیار قیمت‌گذاری وجود دارد، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در صنعت فولاد کشور که در طرح جامع این صنعت اهمیت بسیاری دارد، موضوع قیمت‌گذاری است که از وزارت صمت آغاز و در مجلس مطرح شد اما هنوز به طور کامل حل نشده است.

یزدی‌زاده مشکل عدم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت کشور را بسیار محسوس دانست و یادآور شد: با اینکه جذب سرمایه‌های خارجی نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت فولاد کشور دارد اما در حال حاضر تکلیف سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در این صنعت مشخص نیست.

وی در خصوص صادرات محصولات فولادی اشاره کرد: در افق ۱۴۰۴، کشور باید به تولید ۵۵ میلیون تن سالانه محصولات فولادی برسد که با توجه به نیاز داخل، حداقل ۲۰ میلیون تن آن باید صادر شود. در حالی که از توانایی‌های لازم برای دستیابی به این صادرات برخوداریم اما متاسفانه استراتژی مدونی برای صادر کردن در ایران وجود ندارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن ادامه داد: یکی از چالش‌های اصلی که مانع توسعه صادرات شده استف موکول شدن به عرضه داخلی و قیمت‌گذاری است.

یزدی‌زاده در پایان عدم توسعه مناسب زیرساخت‌ها به ویژه حمل‌و‌نقل را یکی دیگر از چالش‌های مهم صنعت فولاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه زیرساخت‌ها پابه‌پای ظرفیت‌سازی در صنعت فولاد پیش نرفته‌اند که این موضوع باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاری خارجی شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.