جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
آذربایجان غربی مهد طلای ایران
18 خرداد 1400 - 10:21
شناسه : 13406
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی عنوان کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: این استان در حوزه ذخایرمعدنی طلا با در اختیار داشتن 50 درصد ذخایر کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای ظرفیت بالایی در همه زمینه‌های صنعتی، معدنی و تجاری برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و تمامی عناصر حیاتی مورد نیاز از جمله خاک، آب، اقلیم، جغرافیا، نیروی انسانی و سازمان‌های مجری شرایط عالی را برای سرمایه‌گذاری فراهم آورده‌اند.

وی افزود: این استان از ظرفیت زیرزمینی معادن منحصر به‌ فردی شامل معادن پلی‌متال، طلا، نقره، جیوه و انواع سنگ‌های تزئینی برخوردار است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی، گفت: برای بهره‌برداری بهتر و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر مواد معدنی موجود در استان به خصوص در مناطق معدن خیز آذربایجان غربی باید واحدهای فراوری و صنایع پایین‌دستی ایجاد شود.

بابایی بیان کرد: تکمیل زنجیره‌های تولیدی سبب ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای مناطق محروم استان خواهد شد که هدف عمده طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی،کاهش بیکاری در مناطق مختلف کشور و اجرای اقتصاد مردمی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در استان‌های کرمان و خراسان این طرح با موفقیت به اجرا در آمده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های بالایی آذربایجان غربی، اگر واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری مسئولیت‌های اجتماعی خود را در راستای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های موجود در مناطق روستایی به خوبی اجرا کنند، بی‌‌شک به موفقیت بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.