جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
آغاز تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی
07 مهر 1400 - 10:18
شناسه : 18404
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: عملیات تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید مسیر داغ ۴۰ واحد نیروگاهی آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، اظهار داشت: با پیش‌بینی تمهیدات و برنامه‌ریزی انجام شده عملیات تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت حدود هفت هزار مگاوات برق آغاز شده است که پس از خاتمه تعمیرات به مدار تولید باز خواهند گشت.

وی افزود: این اقدام با هدف آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید برق در تابستان سال ١٤٠١ برنامه‌ریزی می‌شود. تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی هر ساله مطابق برنامه زمان‌بندی شده و متناسب با کاهش مصرف و افزایش ظرفیت ذخیره تولید صورت می‌پذیرد که با توجه به رشد مصرف امسال و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی از نیمه دوم مهر با تمهیدات پیش‌بینی شده سه هفته زودتر آغاز شد تا در تابستان به لحاظ آمادگی نیروگاه‌های موجود مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، گفت: از ۴۰ واحد نیروگاهی ۲۵ واحد نیروگاهی به ظرفیت چهار هزار و ۸۵۵ مگاوات مطابق برنامه زمان‌بندی تعمیرات و ۱۵ واحد نیروگاهی نیز به ظرفیت دو هزار و ۷۸ مگاوات جهت تعمیرات با هماهنگی قبلی از تاریخ ۱۶ تا ۳۱ شهریور ماه تاکنون از مدار خارج شدند تا پس از تعمیرات مجدد به شبکه متصل شوند.

رجبی مشهدی در پایان خاطرنشان کرد: با تعداد ۶۱۹ تعمیرات تجهیزات شبکه انتقال در سراسر کشور موافقت شده است. در این راستا شبکه‌های برق پس از عبور از ۴ ماه گرم سال که تحت فشارهای حرارتی و افزایش مصرف برق بودند، برای تعمیرات از مدار خارج و انشالله با آمادگی کامل در مدار قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.